آسمان البرز این هفته ابری و بهاری است
آسمان البرز این هفته ابری و بهاری است

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، در روزهای نخست تابستان امسال با ورود سامانه بارشی به شمال شرقی کشور، شاهد بودیم که این سامانه در آب و هوای استان البرز نیز تاثیرگذار بود. وی افزود: به همین دلیل طی 48 ساعت گذشته با […]

13920101000158_PhotoAشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، در روزهای نخست تابستان امسال با ورود سامانه بارشی به شمال شرقی کشور، شاهد بودیم که این سامانه در آب و هوای استان البرز نیز تاثیرگذار بود.

وی افزود: به همین دلیل طی 48 ساعت گذشته با افزایش ابر و رگبار روبه‌رو بودیم و در برخی از ساعات به ویژه بامداد جمعه اکثر نقاط استان البرز از جمله شهرستان کرج شاهد بارش باران و رگبار بودند.

*هوا بهاری است، اما انتظار باران نداریم

رئیس سازمان هواشناسی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا در هفته جاری شاهد بارش باران در این استان خواهیم بود، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی طی روزهای اخیر استان البرز با افزایش ابر و وزش باد روبه‌رو خواهد بود.

رحمانیان تصریح کرد:‌ در ارتفاعات احتمال رگبارهای پراکنده وجود دارد، اما با وجود هوای بهاری در استان انتظار بارش باران در این وقت از سال را نداریم.

وی متذکر شد: پیش‌بینی‌های ادارات هواشناسی بر اساس داده‌های علمی است و تنها برای سه روز اعتبار دارد، اما احتمال می‌دهیم تا آخر هفته شاهد آسمانی نیمه‌ ابری تا کمی ابری و همچنین وزش باد در استان باشیم.

* کاهش دمای هوا در استان البرز

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود جوی، پیش‌بینی می‌شود که حدود یک تا سه درجه از دمای هوا در شهرها و مناطق استان البرز کاهش یابد و این امر به خنک‌تر شدن هوا کمک می‌کند و می‌توانیم در روزهای نخست تابستان همچنان از هوای بهاری لذت ببریم.