آخرین وضعیت فعالیت جایگاه‌های سوخت در کشور
آخرین وضعیت فعالیت جایگاه‌های سوخت در کشور
اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها که امروز موجب بروز مشکلاتی در روند سوخت‌گیری خودروها شده در حال برطرف شدن است و طبق اعلام شرکت ملی پخش و پالایش فراورده های نفتی، هر لحظه تعداد جایگاه‌های سوختی که فعال می شوند افزایش می یابد.

به گزارش شهریاریها ، تا ساعت ۱۵:۵۰ امروز ۵۲ جایگاه در استان تهران فعال و آماده سوخت‌رسانی شدند که این عدد تا ساعت ۱۵:۴۰ حدود ۴۳ جایگاه اعلام شده بود.

طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در هر لحظه تعداد جایگاه‌های فعال افزایش می یابد و افراد برای مطلع شدن از فعال بودن جایگاه‌ها می توانند به سایت www.niopdc.ir مراجعه کنند.

تا ساعت ۱۷:۴۰ در تهران و در ناحیه مرکزی جایگاه های ۱۱۰، ۲۳۲، میدان شهدا و ۱۵۵؛ در ناحیه شمال جایگاه های ۱۴۸، ۲۰۶، ۲۷۶ و لواسان؛ در ناحیه جنوب جایگاه‌های ۱۶۶ و ۱۳۸؛ در ناحیه شرق جایگاه های کمند، ۱۵۴، بخششی، پردیسان، پردیس، کوثر،  ۲۲۴ و ۱۹۴ و در ناحیه غرب جایگاه‌های ۱۳۶، ۲۳۰، ۲۳۶ و ۱۷۷؛ در ناحیه اسلامشهر جایگاه نماز؛ در ناحیه پاکدشت جایگاه های انقلاب و کوروش و در ناحیه رباط‌کریم جایگاه‌های مهستا، تختی، رباط‌کریم، پرند، دهقانی، چمران، پادنا، نگارستان و سالور فعال شدند.

در ناحیه ورامین نیز جایگاه پوینیک؛ در ناحیه فیروزکوه جایگاه های فیروزکوه جایگاه داخل شهر و زیتون؛ در ناحیه دماوند جایگاه‌های چنارغرب و فیروزان؛ در ناحیه شهریار جایگاه مروارید و در ناحیه ری جایگاه ۱۷۵ فعال شده است.

در همین راستا تعداد ۳۳ خودروی P۲  (سوخترسانی سیار) در سطح شهر تهران فعال است.

مجموع جایگاه های فعال عرضه سوخت کشور نیز به تفکیک استانها  بدین شرح است: تهران ۷۰جایگاه، آذربایجان شرقی ۶۰ جایگاه، کرمانشاه  ۳۳ جایگاه، تربت حیدریه ۱۲جایگاه، هرمزگان ۳۵ جایگاه، مرکزی ۱۷ جایگاه، کهگیلویه ۱۵ جایگاه، چابهار ۸ جایگاه، زاهدان۱۳ جایگاه، مازندران ۱۵ جایگاه، خراسان رضوی ۱۶ جایگاه، همدان ۱۵ جایگاه، چالوس ۱۱ جایگاه، اصفهان ۷۰ جایگاه، کرمان ۵۰ جایگاه، گیلان ۱۵ جایگاه، قزوین  ۱۹ جایگاه، البرز ۱۵ جایگاه، خراسان شمالی ۱۲ جایگاه، ایلام ۱۴ جایگاه، اردبیل ۲۱ جایگاه، اهواز ۲۰ جایگاه، خراسان جنوبی  ۲۲ جایگاه، سبزوار ۱۲ جایگاه، قم ۱۰ جایگاه، آذربایجان غربی ۲۷ جایگاه، کردستان ۲۳ جایگاه، لرستان ۲۲ جایگاه، یزد ۲۰ جایگاه، آبادان۱۰ جایگاه، زنجان ۳۵جایگاه و میاندواب ۱۸ جایگاه.

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، این آمار لحظه به لحظه افزایش می‌یابد. البته این سوخت‌رسانی خارج از شبکه هوشمند سوخت است و با نرخ دوم سوخت‌رسانی صورت می گیرد.

کاهی در خصوص پیش بینی‌ها برای زمان فعال شدن تمامی جایگاه‌ها، هم گفت: همکاران ما با تمام توان و تلاش مشغول فعالیت هستند که تا ساعاتی دیگر این مشکل برطرف شود و تمامی جایگاه‌های سراسر کشور بتوانند با نرخ دوم شروع به فعالیت کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت‌رسان در جاده ها نیز گفت: مطمئن باشید همکاران ما در جاده‌های بین شهر ها نیز نفراتی را اعزام می کنند تا در اسرع وقت این مشکل برطرف شود؛ جایگاه داران نمی توانند سیستم را تغییر دهند و حتما باید تیم متخصص و فنی حضور داشته باشد و دستگاه‌ها را به صورت دستی فعال کنند.