۱۵ میلیون زائر مهمان امامزادگان استان تهران می‌شوند
۱۵ میلیون زائر مهمان امامزادگان استان تهران می‌شوند

شهریاریها : حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی المدنی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار استان تهران خبرگزاری فارس، درباره مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی لحظه تحویل سال در امامزادگان اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی در این خصوص طراحی شده است که سخنرانی، ادعیه خوانی، تواشیح بخشی از این برنامه‌هاست […]

شهریاریها : حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی المدنی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار استان تهران خبرگزاری فارس، درباره مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی لحظه تحویل سال در امامزادگان اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی در این خصوص طراحی شده است که سخنرانی، ادعیه خوانی، تواشیح بخشی از این برنامه‌هاست ضمن اینکه پیش بینی حضور ۱۵ میلیون زائر را در لحظه تحویل سال در امامزادگان استان تهران داریم. 

وی در مورد اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز ۹۸ گفت: در این طرح تلاش داریم ضمن ارائه خدمات به مسافرین نوروزی، اقدامات فرهنگی ویژه‌ای در آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم به عنوان قطب‌های فرهنگی کشور اجرا کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان تهران درباره مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی طرح آرامش بهاری خاطرنشان کرد: برپایی خیمه معرفت، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه مشاوره وقف، غرفه کودک، غرفه چند رسانه‌ای، غرفه مسابقات فرهنگی، غرفه نقاشی، غرفه مشاوره ازدواج و زناشویی و خانواده، غرفه مشاوره تحصیلی، غرفه قصص قرآنی و … مهم‌ترین برنامه‌های این طرح است. 

حجت‌الاسلام حسینی گفت: بازرسی از تمامی امامزاده‌هایی که طرح آرامش بهاری در آن اجرا می‌شود صورت گرفته و در طول ایام نوروز هم به صورت مستمر این کار انجام می‌شود ضمن اینکه به دلیل آنکه آستان مقدس امامزادگان میزبانی از زائرین و مسافرین را انجام می‌دهند باید در زمینه خدمات دهی به آنان کمترین مشکل را داشته باشند. همچنین اقامه نمازهای سه‌گانه صبح، ظهر و مغرب بخشی از برنامه‌های مذهبی طرح آرامش بهاری است. 

وی افزود: طرح آرامش بهاری در ۱۰۰ آستان مقدس و امامزاده استان تهران برگزار می‌شود که در این بین ۷ امامزاده شاخص که بیشترین زیارت کننده و مسافر را دارند به صورت ویژه برنامه‌هایی خدماتی و فرهنگی دارند. ضمن اینکه خدمات دهی به مردم در طرح آرامش بهاری باعث شد تا تعداد امامزاده‌ایی که طرح آرامش بهاری در آن اجرا می‌شود در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش ۱۰ عددی داشته باشد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان تهران درباره اسامی امامزادگان شاخص این استان تصریح کرد: امامزاده هاشم (ع) دماوند، امامزاده طالب (ع) پاکدشت، امامزاده صالح (ع) تجریش، امامزاده حسن (ع)، امامزاده جعفر (ع) پیشوا، امامزاده اسماعیل (ع) شهریار و امامزاده داود(ع) کن میزبان انبوهی از زائرین و گردشگران در عید سال ۹۸ هستند. 

وی تصریح کرد: در طرح آرامش بهاری با نصب چادرهای موقت امکان اسکان مسافرین را فراهم کرده‌ایم که این امکان در آستان امامزادگان هاشم(ع) دماوند، آستان امامزاده طالب (ع) پاکدشت، آستان امامزاده جعفر (ع) پیشوا و آستان امامزاده داود (ع) کن اسامی این امامزادگان است.