نوسازی بافت های فرسوده دغدغه اصلی مدیریت شهری شهریار است
نوسازی بافت های فرسوده دغدغه اصلی مدیریت شهری شهریار است

شهریاریها : سرپرست شهرداری شهریار با تاکید بر نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده شهری این شهرستان گفت: نوسازی بافت های فرسوده دغدغه اصلی مدیریت شهری شهریار است. احسان درخشان نسب، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق ماده ۵۹ برنامه ششم توسعه ودر چهارچوب قانون ساماندهی وحمایت از تولیدو عرضه مسکن، احیاء، […]

شهریاریها : سرپرست شهرداری شهریار با تاکید بر نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده شهری این شهرستان گفت: نوسازی بافت های فرسوده دغدغه اصلی مدیریت شهری شهریار است.

احسان درخشان نسب، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق ماده ۵۹ برنامه ششم توسعه ودر چهارچوب قانون ساماندهی وحمایت از تولیدو عرضه مسکن، احیاء، بهسازی  ونوسازی بافت های فرسوده شهری بخشی از تکالیف شهرداری هاست وشهرداری شهریار نیز با اعمال بسته های تشویقی و حمایتی وحقوقی  وبا همکاری سایر دستگاههای متولی و مشمول این قانون، وبا اعطای تسهیلات یارانه ای دولتی این مصوبه وپروژه ملی را اجرایی می کند.

درخشان نسب افزود: تسهیلات واعتبارات مورد نیازبا پیشنهادوزارت راه وشهرسازی وهماهنگی شهرداری ها  با تصویب ستاد ملی باز افرینی شهری، تخصیص خواهد یافت. سالانه احیاء وبهسازی حداقل ۱۰درصدازبافت های فرسوده شهری از تکالیف شهرداری هاست که امید است با همکاری دستگاههای متولی این طرح در شهریار شتاب بیشتری گیرد.

وی در ادامه گفت:  مرکز شهر، منطقه امیریه، کرشته و دینار آباد از جمله محله هایی است که دارای بیشترین بافت فرسوده و ناکارامد شهری  بوده و در برابر حوادث غیر مترقبه همچون زلزله و سیل نامقاوم وضعیف است واحیاء این بافت ها از لحاظ اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و امنیتی بسیار ضروری است ومتاسفانه حاشیه نشینی ومهاجرت های بی ضابطه یکی از عوامل ایجاد وگسترش  بخشی از این بافت های غیراستاندارد و فرسوده است که لازم است در سطح ملی و استانی چاره اندیشی شود.

سرپرست شهرداری شهریار مهمترین مشکل درمسیر اجرای این طرح را فاقد سند بودن املاک واقع دربافت های فرسوده عنوان کرد و اظهار داشت: قانون تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای، قانون حمایت از تولید مسکن و قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت فرسوده هر سه قوانینی هستند که با هماهنگی دستگاههای متولی به تصویب رسیده ودر نتیجه اجرای این طرح را با موفقیت همراه خواهد کرد.

درخشان نسب در پایان اظهار داشت: به منظور بهره گیری مالکین از تسهیلات و اعتبارات بانکی سنددار بودن املاک ضروری است و امید است با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک وحمایت و هماهنگی های دولتی این املاک در سریع ترین زمان سند دار گردند. ایشان «تجمیع» و «مشارکت در ساخت»   را از جمله مزایای سندار بودن املاک  واقع در بافت فرسوده واستفاده از تسهیلات بانکی دانست.