مرسدس بنز گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند؟
مرسدس بنز گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند؟

شهریاریها : در حالی که دولت آلمان تاکنون هیچ واکنشی به شایعه استفاده مرسدس بنز از نرم افزارهای غیر قانونی برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای دیزل نشان نداده، اما دور جدید آزمایش ها در این رابطه آغاز شده است.  به گزارش خبرآنلاین، وزارت حمل و نقل از مسئولان دایملر که دارای نام تجاری مرسدس […]

شهریاریها : در حالی که دولت آلمان تاکنون هیچ واکنشی به شایعه استفاده مرسدس بنز از نرم افزارهای غیر قانونی برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای دیزل نشان نداده، اما دور جدید آزمایش ها در این رابطه آغاز شده است.

 به گزارش خبرآنلاین، وزارت حمل و نقل از مسئولان دایملر که دارای نام تجاری مرسدس بنز است، خواسته تا توضیح دهند که چرا برخی خودروها میزان خاصی از گازهای گلخانه ای را تحت شرایط خاص رانندگی نشان می دهند.

فولکس واگن در سپتامبر ۲۰۱۵، سیستم های مدیریت موتور و نرم افزار تحت نظارت خود را بررسی کرده  و برنامه هایی را که آزمایشات مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای ، نصب کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه  آلمان گفت که وزارت حمل و نقل آلمان  مرسدس را مکلف کرده تا خودروهای خود را مورد آزمایش قرار دهند.

 وی افزود که دایملر موافقت کرده که  خودروهای خود را مطابق با مقررات انتشار گازهای گلخانه ای مجددا بررسی کند.

مجله اشپیگل  در گزارشی بدون اشاره به منابع خبری نوشت که، مرسدس بنز ممکن است دارای ماشین های دیزلی با نرم افزار تقلب غیر قانونی باند.

الکساندر دوبندت، وزیر حمل و نقل آلمان در آوریل سال گذشته گفته بود که تولید کنندگان خودرو از جمله مرسدس به طور داوطلبانه  اعلام کرده اند که  630 هزار خودرو دیزلی را برای تغییر نرم افزار مدیریت موتور و انتشار گازهای گلخانه ای مورد بررسی  و اصلاح قرار  می دهند.

خودروسازان مکلف هستند تا سیستم های مدیریت انتشار گاز را به منظور محافظت از موتور مورد بررسی و کنترل قرار دهند. خودروهایی که در هنگام خاموش بودن آن بسیار سرد می شوند، خطر ایجاد تراکم در مبدل های کاتالیزوری و موتورها را دارند که  باعث زنگ زدگی شده و باعث ایجاد گازهای گلخانه ای می شوند.

منبع:رویترز