مترو نیاز جدی شهرستان‌های غرب استان تهران است
مترو نیاز جدی شهرستان‌های غرب استان تهران است

شهریاریها : نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: شهرستان‌های غرب استان تهران خوابگاهی هستند و نیاز به حمل و نقل ریلی و مترو برای شهروندان این مناطق ضروری است. محمد محمودی شاه‌نشین در همایش گردهمایی اقوام غرب تهران با اشاره به مشکلات شهرستان‌های غرب استان اظهار داشت: غرب استان تهران یک و […]

شهریاریها : نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: شهرستان‌های غرب استان تهران خوابگاهی هستند و نیاز به حمل و نقل ریلی و مترو برای شهروندان این مناطق ضروری است.

محمد محمودی شاه‌نشین در همایش گردهمایی اقوام غرب تهران با اشاره به مشکلات شهرستان‌های غرب استان اظهار داشت: غرب استان تهران یک و نیم میلیون جمعیت دارد که ۱۰ شهر، ۱۰۳ روستا و تعداد زیادی از ساکنان غیر ایرانی را شامل می‌شود.

 وی بیان کرد: بعضی از نقاط جمعیتی غرب استان از جمله شهرقدس در طول چهل سال ۲۰ برابر شده که همه این افراد به امید انگیزه داشتن کار و اشتغال، بهره‌مندی از بهداشت و امکان ادامه تحصیل فرزندانشان به این مکان‌ها مهاجرت کردند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس افزود: شهرستان‌های غرب تهران با آثار و تبعات مهاجرت روبه‌رو هستند چنان که در ملارد با ۴۰ هزار نفر جمعیت یک تخت بیمارستانی وجود ندارد البته در عین حال توزیع ارزش افزوده سبب شده که بیمارستان‌های شهریار و شهرقدس ظرف دو سال پیشرفت بالای ۵۰ درصد داشته باشند.

محمودی شاه‌نشین عنوان کرد: توجه به شهرستان‌های اطراف تهران باید مضاعف شود چرا که عموما این شهرستان‌ها خوابگاهی هستند و نیاز به حمل و نقل ریلی و مترو برای شهروندان این مناطق ضروری است.

وی با بیان اینکه نگاه کشور و مسئولان به تهران منطقه برخوردار است در حالی که این‌گونه نیست گفت: ضریب برگشت مالیات‌ها در استان تهران هفت دهم است یعنی  مالیاتی که مردم می‌دهند تبدیل به خدمات نمی‌شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این شهرستان‌ها با یک و نیم میلیون جمعیت تنها یک نماینده دارند در حالی که ۲۵۰ هزار نفر مبنای اختصاص یک نماینده است که امید است با قانون جدید،  اصلاحی در این زمینه صورت گیرد‌.