فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی شهرستان ملارد‎
فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی شهرستان ملارد‎

شهریاریها : امروزه وجود مراکز مشاوره و راهنمایی به عنوان یک موضوع ضروری در دنیا مطرح است و این ضرورت با پیشرفت فن آوری و گوناگونی علوم و فنون اهمیت دوچندانی یافته است. بی تردید جامعه سالم جامعه ایست که افراد آن از سلامت روان برخوردار باشند و این مهم میسر نمی گردد مگر اینکه […]

شهریاریها : امروزه وجود مراکز مشاوره و راهنمایی به عنوان یک موضوع ضروری در دنیا مطرح است و این ضرورت با پیشرفت فن آوری و گوناگونی علوم و فنون اهمیت دوچندانی یافته است. بی تردید جامعه سالم جامعه ایست که افراد آن از سلامت روان برخوردار باشند و این مهم میسر نمی گردد مگر اینکه انسان در رویدادها و مراحل مختلف زندگی خود به نیازهای خویش پاسخ معقول دهد و یا به عبارت دیگر توان سازگاری خود را بطور منطقی تأمین کند   در همین راستا در حال حاضر ۲ مرکز مشاوره و ۲ دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی تحت نظارت بهزیستی شهرستان ملارد و در این شهرستان فعال میباشند.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد ، مرکز مشاوره مصباح ( افتتاح ۱۳۹۶)، مرکز مشاوره النا (افتتاح سال ۹۶ )، دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی دکتر رحیمی مند ( افتتاح سال ۹۵)، دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی هدایت ( افتتاح سال ۹۸) با مدیریت بخش غیر دولتی و تحت نظارت بهزیستی شهرستان ملارد شروع به فعالیت نموده اند.

شایان ذکر است فعالیت این مراکز در جهت ارائه خدماتی چون : مشاوره خانواده، ازدواج، طلاق، کودک، نوجوان ، بزرگسال، اضطراب، افسردگی، مشاوره تحصیلی، برگزاری کارگاههای آموزشی، گفتار درمانی، گروه درمانی، انجام تست های هوش و شخصیت ، زوج درمانی تخصصی و … میباشد.

مرتضی قربانی ریاست اداره بهزیستی در همین خصوص گفت: فرایند مختلف مشاوره و روان درمانی بیانگر این واقعیت است که تلاش علمی و حرفه‌ای برای بررسی و رفع مشکلات انسانی در جریان است.

 وی در ادامه افزود: در  کلینیک های روانشناسی استانداردهایی وجود دارد که باید رعایت شود که اصلی ترین آن  وجود درمانگران متخصص است که می تواند در زمینه های خانواده ، ازدواج ، نوجوان ، کودک ، شغلی و تحصیلی و … مراجعان را راهنمایی کند و با توجه به همین امر افراد متخصص در کلینیک های مذکور آماده ارائه خدمات به مراجعین میباشند.

مراجعین محترم در صورت هرگونه سوال با شماره تماس: ۰۲۱۶۵۱۰۹۴۷۰ معاونت پیشگیری بهزیستی شهرستان ملارد تماس حاصل فرمایند.