عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهریار از ابتدای سال ۹۸ آغاز می‌شود
عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهریار از ابتدای سال ۹۸ آغاز می‌شود

شهریاریها : فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به طرح احداث قطار حومه‌ای در غرب استان تهران گفت: بلافاصله پس از پایان طرح مطالعاتی آن تا پایان ۱۵ اسفندماه عملیات اجرایی آن از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.  نورالله طاهری امروز در همایش جشن آفتاب انقلاب با بیان اینکه شهرستان شهریار نگین سبز و قطب کشاورزی […]

شهریاریها : فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به طرح احداث قطار حومه‌ای در غرب استان تهران گفت: بلافاصله پس از پایان طرح مطالعاتی آن تا پایان ۱۵ اسفندماه عملیات اجرایی آن از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود. 

نورالله طاهری امروز در همایش جشن آفتاب انقلاب با بیان اینکه شهرستان شهریار نگین سبز و قطب کشاورزی استان تهران محسوب می‌شود اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۸۳۴ هکتار از  اراضی باغی و زراعی در شهرستان شهریار زیر کشت محصولات مختلفی قرار دارد که در برخی تولیدات میوه در سطح استان تهران رتبه نخست را دارا است.

وی بیان کرد: کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات ۴ مزیّت شهریار در سند آمایش شهرستان است که امید است با بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت‌ها بتوان گام‌های مؤثری در پیشبرد نقشه راه توسعه شهرستان برداشت.  

 فرماندار شهرستان شهریار سپس ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های بسیار کشاورزی و باغات در این شهرستان نرخ بیکاری در سطح ۱۰٫۵ و نرخ اشتغال ۸۹ درصد است.

طاهری سپس با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در این شهرستان افزود: جمعیت دانش‌آموزی شهرستان شهریار با جمعیت ۴ استان کشور برابری می‌کند اما متأسفانه به لحاظ تأمین فضای آموزشی از میانگین استاندارهای کشوری بسیار پایین‌تر است.

وی همچنین با اشاره به طرح احداث قطار حومه‌ای در غرب استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تردد روزانه جمعیت بسیاری از افراد از غرب استان به پایتخت احداث این پروژه از اولویت ویژه‌ای برخوردار است که بلافاصله پس از پایان طرح مطالعاتی آن تا پایان ۱۵ اسفندماه، عملیات اجرایی آن از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.