ضوابط و مقررات معافیت سربازی قهرمانان ورزشی اعلام شد
ضوابط و مقررات معافیت سربازی قهرمانان ورزشی اعلام شد

شهریاریها : سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در مورد ضوابط اجرایی معافیت قهرمانان ورزشی و فرزندان قهرمانان پارالمپیک گفت: رتبه‌های اول تا سوم بازی‌های المپیک، مسابقه‌های جهانی و آسیایی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند. وی ادامه داد: […]

شهریاریها : سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در مورد ضوابط اجرایی معافیت قهرمانان ورزشی و فرزندان قهرمانان پارالمپیک گفت: رتبه‌های اول تا سوم بازی‌های المپیک، مسابقه‌های جهانی و آسیایی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین مقام اول تا سوم مسابقه‌های جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال نیز از خدمت دوره ضرورت معاف هستند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد معافیت فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی عنوان کرد: یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی که در ۲۵ رشته ورزشی مانند تیر و کمان، اسکی، بسکتبال و…. عناوین اول، دوم و سوم را کسب کرده‌اند، با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

سردار مهری تصریح کرد: معافیت ذکر شده فقط به یکی از فرزندان و صرفاً برای یک بار تعلق می‌گیرد بنابراین کسب عناوین متعدد برای قهرمانان پارالمپیک، موجب معافیت سایر فرزندان آنان نیست.

تعویق تاریخ اعزام به خدمت ورزشکاران مشمول

این مقام مسئول انتظامی اظهار داشت: در راستای تقویت بنیه ورزشی کشور در سطح قهرمانی و ملی، زمینه‌ای برای تعویق تاریخ اعزام به خدمت ورزشکاران مشمول فراهم شده بنابراین ورزشکاران مشمول در سطح تیم ملی می‌توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را حداکثر تا سن ۳۰ سالگی تمام و در سطح لیگ برتر تا سن ۲۸ سالگی تمام در صورت استمرار فعالیت برابر ضوابط تمدید کنند.