سرمایه‌گذاران روسی و چینی در شهریار منطقه گردشگری می‌سازند
سرمایه‌گذاران روسی و چینی در شهریار منطقه گردشگری می‌سازند

شهریاریها : رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهریار از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران روسی و چینی برای ساخت پروژه منطقه نمونه گردشگری تخت‌رستم این شهرستان خبر داد. فرشید ستایشی‌راد میزان پیش‌بینی سرمایه برای انجام این پروژه را ۱۰ هزار میلیارد تومان با سه هزار اشتغالزایی مستقیم و بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی […]

شهریاریها : رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهریار از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران روسی و چینی برای ساخت پروژه منطقه نمونه گردشگری تخت‌رستم این شهرستان خبر داد.

فرشید ستایشی‌راد میزان پیش‌بینی سرمایه برای انجام این پروژه را ۱۰ هزار میلیارد تومان با سه هزار اشتغالزایی مستقیم و بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در صورت بهره‌برداری کامل آن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مراحل اداری و مکاتبات برای اجرای این پروژه گردشگری انجام شده گفت:اجرای این طرح در آینده نزدیک با انجام ارزیابی‌های زیست‌محیطی و لکه‌گذاری (جانمایی) توسط شورای شهرسازی آغاز می‌شود.

ستایشی‌راد با اشاره به اینکه زمین این مجموعه گردشگری توسط مالک بخش خصوصی تامین شده است تصریح کرد: مساحت این مجموعه ۳۵۰ هکتار است که پس از انجام مراحل اداری توسط سرمایه‌گذاران چند ملیتی چینی و روسی در بازه زمانی ۱۰ساله تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی شهریار تصریح کرد: در حال حاضر مالک این طرح موافقت اصولی طرح و انشعابات برق، آب و گاز خود را دریافت کرده است.

ستایشی‌راد ادامه داد: در این طرح گردشگری قرار است هتل، مهمانپذیرهای سنتی، تله‌کابین، پیست‌های اسکی چمن، مجموعه های تفریحی و ورزشی، استخر شنا، سالن‌های کنفرانس، بازارچه و کارگاه‌های صنایع‌دستی، فضای جنگلی دست ساز و کاربری‌های دیگری برای گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شود.

وی گفت:‌ طرح منطقه نمونه گردشگری شهریار در هفت فاز تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان تهران به ۹ منطقه نمونه گردشگری تقسیم شده است؛ در پرند، دماوند، فیروزکوه و شمیرانات هرکدام ۲ منطقه و یک منطقه نیز در شهریار دیده شده است.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار دارد.