خانه تکانی دیر هنگام اتاق اصناف شهریار/۴ عضو عزل شدند
خانه تکانی دیر هنگام اتاق اصناف شهریار/۴ عضو عزل شدند

شهریاریها :اتاق اصناف شهریار به دلیل عزل ۴ عضو خود و توبیخ کتبی عضو پنجم به حالت تعلیق در آمده است. ­خبرگزاری مهر– گروه استان ها، حجت الله اصغری* : چند روزی است که موضوع بگیر و ببند، عزل و برکناری ۳ عضو اصلی اتاق اصناف شهریار در خروجی رسانه های مجازی قرار گرفته و […]

شهریاریها :اتاق اصناف شهریار به دلیل عزل ۴ عضو خود و توبیخ کتبی عضو پنجم به حالت تعلیق در آمده است.

­خبرگزاری مهر– گروه استان ها، حجت الله اصغری* : چند روزی است که موضوع بگیر و ببند، عزل و برکناری ۳ عضو اصلی اتاق اصناف شهریار در خروجی رسانه های مجازی قرار گرفته و شهروندان و به خصوص جامعه کثیر صنفی از کانال های مختلف رسانه ای پی گیر اصل موضوع  و چرایی این ماجرا هستند و کمیسیون نظارت شهرستان شهریار پس از بررسی مستندات بر عزل رئیس اتاق اصناف ، نائب رئیس و ۲ عضو دیگر این مجمع رای قاطع صادر کرد، که این اعضا در برگزاری نمایشگاه فصلی سال ۱۳۹۷ متهم به تخلفاتی هستند.

کمیسیون نظارت رسیدگی به این تخلفات را با تعلیق رییس و سه عضو این مجموعه آغاز کرده است و در کنار این موضوع شایعاتی در رابطه با تخلف در زمینه پرونده شهرک « صنفی» این مجموعه و واریزی به حساب های شخصی نیز وجود دارد که امیدواریم مسئولان محترم با اطلاع رسانی شفاف و صحیح افکار عمومی را از نحوه قانونی پی گیری ها مطلع کنند.

اما در این بین سوال این جا است، که چرا برخی صدای رسای منتقدان برگزاری نمایشگاه فصلی را نشنیده گرفتند؟

نمایشگاه فصلی طرح عادی و پیش افتاده ای نیست که تنها با تاییدیه فردی برپا شود و همه ساله برای برگزاری آن، مجموعه ای از ادارات شبکه بهداشت و درمان ، تعزیرات ، شهرداری و…و به خصوص اداره صنعت ،معدن و تجارت از ریز زمان، مکان، مبلغ، خدمات و… آن با جزئیات کامل مطلع است.

این نمایشگاه طی نشست و جلسات مختلف و با هماهنگی اتحادیه های صنفی برگزار می شود، با این وجود اکثریتی که باید نمایشگاه بهاره را مدیریت کنند، از مباحث پشت پرده نیز خبر دارند و تخلف اثبات شده امروز را دلسوزان و منتقدان برگزاری نمایشگاه سال های گذشته با صدای رسا فریاد می زدند.

ولی به دلایلی صدای آن ها به گوش مسئولی نمی رسید و یا این که خودشان را به نشنیدن زده بودند، پس خانه تکانی اتاق اصناف خیلی زودتر از این زمان و قبل از این که زیان و ضرر آن متوجه صنوفی که با وضعیت بد بازار روبرو بودند، شود، باید اتفاق می افتاد.

نمایشگاه فصلی باید منافع مردم و صنوف را اولویت قرار دهد

نمایشگاه فصلی فرصت مناسبی برای عرضه کالا، اقلام و مایحتاج مردم توسط صنوف محترم و همچنین در راستای حمایت از افرادی که از توان مالی کمتری برخوردار هستند، می باشد و ساز و کار این مجموعه باید به شکلی مدیریت شود که در کنار منافع صنوف،  شهروندان نیز از اقلام با کیفیت و با قیمت مناسب برخوردار شوند.

پس این موضوع و اتفاق را به فال نیک گرفته و امیدواریم در برنامه های آتی این عزیزان به خواسته ها توجه شده و با شفاف نمودن تمامی مراحل برگزاری و در کنار آن حضور خود رسانه ها که می تواند بسیاری از ابهامات را مرتفع سازد بخشی از برنامه ها باشد.