انتخاب شهردار کرج هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد
انتخاب شهردار کرج هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد

شهریاریها : عباس زارع در شصت و یکمین جلسه رسمی شورای شهر کرج که صبح چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس شرح وظایف شورا انتخاب شهردار اولویت‌ شورا است و این مهم نباید از دستور کار خارج شود. وی در ادامه به‌صورت جلسه دو هفته گذشته اشاره کرد که از اهمیت بالایی برای بررسی […]

شهریاریها : عباس زارع در شصت و یکمین جلسه رسمی شورای شهر کرج که صبح چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس شرح وظایف شورا انتخاب شهردار اولویت‌ شورا است و این مهم نباید از دستور کار خارج شود.

وی در ادامه به‌صورت جلسه دو هفته گذشته اشاره کرد که از اهمیت بالایی برای بررسی عملکرد شهرداری برخوردار است و گفت: تقاضا دارم که این صورت‌جلسه سریع‌تر امضا و به فرمانداری ارسال شود تا ملاک عمل شهرداری قرار گیرد.

عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری با اشاره به بارندگی شب گذشته، گفت: تن و بدن ما لرزید و نگران بودیم که دوباره شهر با بحران آب‌گرفتگی مواجه شود، زیرا زیرگذرهای شهر نیازمند نظارت ویژه هستند.

زارع با اشاره به اینکه پس از بارندگی و آب‌گرفتگی اخیر بررسی دقیق وضعیت زیرگذرها در بازدیدی موردبررسی قرار گرفت، گفت: بسیاری از زیرگذرهای شهر ازجمله زیرگذر میدان استاندارد، میدان سپاه، زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی به دلیل بسته بودن مسیر خروجی آب با گل‌ولای دچار آب‌گرفتگی شدند.

اهمیت توسعه حمل‌ونقل در کلان‌شهر کرج

وی بابیان اینکه برخی از زیرگذرها نیز به دلیل شیب بندی و روکش نامناسب آسفالت دچار آب‌گرفتگی شدند بر اهمیت لایروبی زیرگذرها تأکید کرد و یکی دیگر از مشکلات زیرگذرهای شهر را کوچک بودن دریچه خروجی آب دانست و گفت: خروجی آب بسیاری از زیرگذرها بارنگی ۱۰ میلی‌متری را پاسخگو بوده و بارندگی بالاتر از این حجم شهر را با بحران مواجه می‌کند.

عضو شورای شهر کرج از شهرداری خواست تا برای رفع مشکلات مهندسی و فنی زیرگذرها اقدامات لازم را انجام دهد.

حاجی قاسمی در بخش دیگری با تأکید بر اهمیت توسعه حمل‌ونقل در کلان‌شهر کرج، گفت: شهرداری در حال حاضر معاون حمل‌ونقل ندارد، به نظر می‌رسد باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مهم اجرایی شود.

وی به ارائه گزارش عملکرد سازمان حمل بار و مسافر شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: تهیه لباس متحدالشکل، برگزاری گشت مشترک با پلیس، بهبود ایستگاه‌های تاکسی در سطح شهر، ارائه سرویس ویژه در مناطق مختلف شهر، خط‌کشی و کف نویسی ایستگاه‌های تاکسی، نصب گلدان در ایستگاه‌های اتوبوس، تجلیل از رانندگان خطوط و غیره ازجمله مواردی است که در این گزارش عملکرد ارائه‌شده است.

در شان شورا و شهر نیست که موضوع مهم انتخاب شهردار از دستور خارج‌شده و حذف شودعضو شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه عملکرد ارائه‌شده از سوی سازمان حمل بار و مسافر شهرداری کرج زیربنای مشخصی ندارد، گفت: کاش این عملکرد را ارائه نمی‌کردند، شهرداری کرج باید نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل‌ونقل داشته باشد زیرا توسعه این مهم در کلان‌شهر دونیم میلیون نفری کرج از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در دستور کار شهرداری به‌ویژه سازمان حمل بار و مسافر قرار گیرد.

اکبر سلیم نژاد در بخش دیگری از جلسه علنی خطاب به رئیس شورای شهر، گفت: درشان شورا و شهر نیست که موضوع مهم انتخاب شهردار از دستور خارج‌شده و حذف شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید از لیست امید ناامید شوند، گفت: موضوع انتخاب شهردار باید در دستور کار قرار گیرد.

محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج در واکنش به سخنان سلیم نژاد، گفت: این مهم توسط بنده از دستور جلسه خارج نشده است. نامه‌ای در خصوص حضور اعضای شورای حل اختلاف استان به استانداری ارسال‌شده و معاون استاندارد به‌عنوان دبیر شورای حل اختلاف استان به این نامه پاسخ داده است.

هفته آینده شهردار کرج انتخاب می‌شود

وی تأکید کرد: دبیر شورای حل اختلاف استان مدعی شده که این نامه باید توسط فرمانداری ارسال شود، و بنده به‌صورت حقوقی اعلام کرده‌ام که فرماندار به عنوان رئیس شورای حل اختلاف شهرستان موظف به ورود در مسائل شوراهای شهرستان (روستا و بخش) است.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در خصوص انتخاب شهردار از وزارت کشور نیز پیگیری‌هایی انجام‌شده است، گفت: اعضا اجازه دهند در جلسه آتی به این موضوع بپردازیم.

عباس زارع در واکنش به رئیس شورای شهر گفت: ازآنجایی‌که انتخاب شهردار اولویت شورا است، به ما پاسخ دهید که یکشنبه هفته آینده انتخاب شهردار در دستور کار قرار خواهد گرفت یا خیر؟

رئیس شورای شهر کرج در پاسخ به همتای خود، گفت: انتخاب شهردار در هفته آینده در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.