الگوی مصرف آب یک خانواده ۴ نفره در استان تهران ۱۸ متر مکعب است
الگوی مصرف آب یک خانواده ۴ نفره در استان تهران ۱۸ متر مکعب است

شهریاریها : رضا جعفری شامگاه پنج شنبه در جشن تابستانه « حامیان آب» که در بوستان « ولایت» پردیس برگزار شد، گفت: سه چهارم کره زمین را آب گرفته که ۹۷ درصد آن آب شور و ۳ درصد این میزان آب شیرین است، که تنها ۰.۹ درصد این میزان آب قابل استحصال است. وی افزود: […]

شهریاریها : رضا جعفری شامگاه پنج شنبه در جشن تابستانه « حامیان آب» که در بوستان « ولایت» پردیس برگزار شد، گفت: سه چهارم کره زمین را آب گرفته که ۹۷ درصد آن آب شور و ۳ درصد این میزان آب شیرین است، که تنها ۰.۹ درصد این میزان آب قابل استحصال است.

وی افزود: منابع آب شیرین در اختیار ما بسیار کم است و باید در نگهداری و استحصال آن بکوشیم، باید مدیریت آب را به خوبی شناخته و به کار ببریم، برای تولید یک کیلو برنج ۴ متر مکعب آب مصرف می شود، برای تولید یک عدد پرتقال ۵۰ لیتر آب و یک لیوان قهوه ۱۴۰ لیتر و یک کیلو هندوانه ۴۰۰ لیتر آب مصرف می شود.

سرپرست آب و فاضلاب شهر بومهن با بیان این که کشورهای دیگر در خصوص مدیریت مصرف آب اقدامات خوبی انجام دادند، گفت: کشورهای پیشرفته آب را در صنعت و مصارف بهینه مصرف می کنند و محصولات کشاورزی خود را در کشورهای در حال توسعه تولید می کنند.

جعفری الگوی مصرف آب را میزان مصرف یک خانوار در یک ماه دانست و گفت: این میزان برای یک خانواده در پردیس ۱۸ متر مکعب است، باید الگوی مصرف را رعایت کنیم، تا به همه آب برسد.