افزایش محسوس دمای هوای البرز در روزهای آینده
افزایش محسوس دمای هوای البرز در روزهای آینده

شهریاریها : منصور رحمانیان در کرج اظهار کرد: طی روزهای اخیر به ویژه از روز دوشنبه شاهد بارش باران در سطح شهرها و برف در ارتفاعات استان البرز بودیم. وی تصریح کرد: همچنین در استان‌های شمالی کشور نیز شاهد بارش برف و باران بودیم که این شرایط در دمای هوای استان البرز تاثیرگذار بود. مدیر‌کل […]

weatherشهریاریها : منصور رحمانیان در کرج اظهار کرد: طی روزهای اخیر به ویژه از روز دوشنبه شاهد بارش باران در سطح شهرها و برف در ارتفاعات استان البرز بودیم.

وی تصریح کرد: همچنین در استان‌های شمالی کشور نیز شاهد بارش برف و باران بودیم که این شرایط در دمای هوای استان البرز تاثیرگذار بود.

مدیر‌کل هواشناسی استان البرز افزود: به همین دلیل در روزهای اخیر کاهش دمای هوا را تجربه کردیم، به صورتی که در برخی نقاط دمای هوای در سردترین ساعات به حدود صفر درجه رسید.

رحمانیان ادامه داد: سامانه بارشی که در روزهای اخیر آسمان استان‌های شمالی کشور را تحت تاثیر قرار داده از کشور خارج شده است و ما در روزهای آینده جوی پایدار را در البرز پیش‌رو خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقشه‌ها و داده‌های علمی پیش‌بینی می‌شود که از صبح امروز تا روز شنبه جوی پایدار در استان حاکم شود و شاهد افزایش محسوس دمای هوا باشیم.

مدیر‌کل هواشناسی استان البرز افزود: بنابراین انتظار داریم که دمای هوا در شهرستان کرج که طی روزهای اخیر به 8 درجه رسیده بود، در روزهای آینده به 14 درجه افزایش یابد.

* استان البرز باز هم شاهد بارش برف خواهد بود

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه تنها یک ماه از فصل زمستان باقی مانده است، آیا پیش از پایان سال شاهد بازگشت هوای زمستانی خواهیم بود، گفت: همانطور که همواره تاکید می‌کنیم، اطلاعات ما از آینده در حد پیش‌بینی‌ است و جنبه قطعی ندارد.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط جوی پیش‌بینی می‌کنیم که در روزهای آینده باز هم سامانه‌های بارشی جدید وارد آسمان کشور و استان البرز شده و شاهد بازگشت زمستان و بارش برف باشیم.