استان البرز ۴۸۶۷ شهید تقدیم انقلاب کرده است
استان البرز ۴۸۶۷ شهید تقدیم انقلاب کرده است

شهریاریها : مسئول علمی، تحقیقی و پژوهشی ستاد کنگره شهدای البرز تعداد شهدای استان را چهار هزار و ۸۶۷ نفر اعلام کرد.  اساعیل زمانی در همایش امور ایثارگران دستگاه‌های اجرائی استان البرز که صبح  یکشنبه در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد در طول فعالیت خود ازجمله دو سال […]

شهریاریها : مسئول علمی، تحقیقی و پژوهشی ستاد کنگره شهدای البرز تعداد شهدای استان را چهار هزار و ۸۶۷ نفر اعلام کرد.

 اساعیل زمانی در همایش امور ایثارگران دستگاه‌های اجرائی استان البرز که صبح  یکشنبه در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد در طول فعالیت خود ازجمله دو سال اخیر همچنین در مدت‌زمان فعالیت دولت تدبیر و امید با رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اقدامات شایان توجهی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بابیان اینکه ستاد کنگره شهدای البرز برای کسب تجربیات بیشتر در ۱۷ کنگره شهدای کشور حضورداشته و در صف برگزاری این مراسم است، افزود: توقع از استان البرز در این خصوص بالا است.

مسئول علمی، تحقیقی و پژوهشی ستاد کنگره شهدای البرز خاطرنشان کرد: خط امتداد مسیر شهدای هشت سال دفاع مقدس امروزه توسط مدافعان حریم در حال پیگیری است.

وی با تأکید بر اینکه تا امروز تنها دو دستگاه اجرایی استان (آموزش‌وپرورش و بنیاد شهید) همکاری جدی علی‌رغم تأکیدات مؤکد استاندار البرز در خصوص برگزاری این کنگره داشته‌اند، گفت: پیش‌ازاین آمار کاملی از شهدای استان به لحاظ مهاجرپذیری نداشتیم، امروز به آمار کاملی در این خصوص رسیدیم.

زمانی در ادامه این مراسم تأکید کرد: در استان البرز ۴ هزار و ۸۶۷ شهید وجود دارد که بیش از هزار ۵۴ خانواده شهدا در این استان سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ جلد کتاب در ستاد کنگره با نویسندگان بومی برای این مراسم در نظر گرفته‌شده است؛ اعلام کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری اهانت و بی‌احترامی به خانواده شهدا خیانت به کشور است.

مسئول علمی، تحقیقی و پژوهشی ستاد کنگره شهدای البرز بابیان اینکه برای نویسندگان در صف استان همکاری خوبی با حوزه هنری برقرار  و در این راستا چهار کارگاه آموزشی برگزار کرده‌ایم، افزود: قراردادی با فرزند شهید سرلشکر عظیم نیا برای ۱۵ جلد کتاب حوزه کودک و نوجوان منعقدشده است.

وی با اعلام اینکه تألیف فرهنگ‌نامه شهدای استان البرز در حال انجام است، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و هنری سه حلقه فیلم در خصوص شهید ایزدیار، کیانپور و شهید دیگری ساخته‌شده است.

زمانی تصریح کرد: ۱۵ جلد کتاب در سطح شهرستان‌های استان البرز در حال تدوین است، کنگره شهدای استان البرز به دنبال اسطوره‌سازی نیست، بنا داریم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به اسوه‌ها بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز است برای برگزاری این مراسم اعتبار ویژه‌ای تخصیص داده شود، اظهار کرد: در خصوص کمیته علمی و تخصصی با معاونان روسای دانشگاه‌ها استان همکاری خوبی انجام‌گرفته و بنا داریم از پنج مقاله برتر در این بخش تقدیر کنیم.