76000 نخ سیگار قاچاق در شهریار کشف شد
76000 نخ سیگار قاچاق در شهریار کشف شد

شهریاریها :  رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهریار از کشف 76 هزار و 60 نخ سیگار قاچاق در بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد. یوسف سبزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی هبر معظم انقلاب و تاکیدات مکرر ایشان در حوزه اقتصاد و ضرورت […]

A0727666شهریاریها :  رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهریار از کشف 76 هزار و 60 نخ سیگار قاچاق در بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد.

یوسف سبزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی هبر معظم انقلاب و تاکیدات مکرر ایشان در حوزه اقتصاد و ضرورت جلوگیری از قاچاق کالا، گشتهای ویژه اداره صنعت، معدن و تجارت از واحدهای صنفی به طور مستمر در حال رصد فعالیت این واحدها به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

این مسئول عنوان کرد: نظارت بر قیمتها، کیفیت اجناس، جلوگیری از کم و گران فروشی، احتکار، رعایت بهداشت، نحوه برخورد با خریداران و… از جمله مواردی است که به شدت از سوی بازرسان مورد بررسی قرار می گیرد و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این موارد مراتب را به این اداره اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد پیگیری و رفع قرار گیرد.

وی جلوگیری از فروش کالاهای قاچاق را یکی از مهمترین موارد بازرسی از واحدهای صنفی برشمرد و افزود: هدر رفت سرمایه های ملی یکی از پیامدهای مخرب قاچاق کالا است و از آنجاکه این پدیده بیشتر در حوزه کالاهای پرمصرف و مایحتاج عمومی مردم رخ می دهد، پیامدهای دیگری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، صنعت و… را نیز به همراه دارد.

بازرسی از 122 واحد صنفی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهریار با تاکید بر ضرورت تشدید مبارزه با این پدیده گفت: به استناد مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهریار مبنی بر مقابله جدی با این پدیده شوم، تشدید نظارت بر واحدهای صنفی از ابتدای سالجاری در دستور کار تیمهای گشت مشترک و بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قرار گرفت.

سبزی بیان کرد: در این راستا طی روزهای گذشته در قالب گشت مشترک با حضور نمایندگان اداره کل دخانیات استان تهران از 122 واحد صنفی شهرستان بازرسی به عمل آمد که طی آن 41 واحد متخلف شناخته شدند.

این مسئول متذکر شد: از این واحدها در مجموع 76 هزار و 60 نخ سیگار قاچاق کشف و تحویل اداره دخانیات استان تهران شد.