۱۲ مدرسه مستهلک شهریار در اولویت بازسازی قرار دارند
۱۲ مدرسه مستهلک شهریار در اولویت بازسازی قرار دارند

شهریاریها : علی ذبیحی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار با اشاره به ضرورت بازسازی مدارس فرسوده در این شهرستان و لزوم بهسازی مطلوب و استاندارد واحدهای آموزشی مستهلک اظهار داشت: در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع، رایزنی های لازم با اداره کل نوسازی و بهسازی انجام شده است. وی افزود: […]

IMG16470991

شهریاریها : علی ذبیحی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار با اشاره به ضرورت بازسازی مدارس فرسوده در این شهرستان و لزوم بهسازی مطلوب و استاندارد واحدهای آموزشی مستهلک اظهار داشت: در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع، رایزنی های لازم با اداره کل نوسازی و بهسازی انجام شده است.

وی افزود: شاخص ارزیابی استهلاک مدارس، محاسبه سنوات عمر مراکز آموزشی از زمان تاسیس است اما برخی مدارس به دلیل کیفیت بسیار بالای ساخت، با وجود عمر ۲۰ یا ۳۰ ساله، از شرایط مطلوب تاسیساتی برخوردار هستند.

ذبیحی گفت: تعداد زیادی از مدارس این شهرستان، عمری بیش از ۲۰ سال دارند که پیرو بررسی های انجام شده برخی از آنها نیاز به بازسازی و بهسازی ندارند و در سال های آینده نیز امکان بهره وری مطلوب از آنها وجود دارد.

رئیس اداره آموزش وپرورش شهریار افزود: در حال حاضر ۱۲ مدرسه در این شهرستان، نیاز ضروری به بازسازی دارند که در اولویت بهسازی آموزش و پرورش قرارگرفته اند.

وی عنوان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای عملیات نوسازی این مدارس هنوز محاسبه نشده و به فضل الهی با تشکیل کمیته برنامه ریزی، نیاز سنجی لازم برای تخریب و بازسازی مجدد و تجهیز این مدارس لحاظ خواهد شد.

ذبیحی گفت: یکی از کانون های توجه ما در حوزه نوسازی مدارس، مشمول مراکزآموزشی حوزه روستایی می شود که عمری به قدمت ۴۰ سال دارند و ضرورت نوسازی آن احساس می شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، مقرر  است با توجه به کثرت مدارس روستایی و جمعیت محدود دانش آموزی در این واحدهای آموزشی، برخی مدارس فرسوده که از لحاظ بعد مسافت نزدیک به هم هستند با یکدیگر تجمیع شوند تا علاوه برکاهش هزینه ها، سطح کیفی آموزشی نیز در آن ها افزایش یابد.