گفتگو با سیروس حسینی فر، هنرمند تقلیدصدای شهریاری
گفتگو با سیروس حسینی فر، هنرمند تقلیدصدای شهریاری

شهریاریها : سیروس حسینی فر متولد سال 1358، شهرستان هرسین از استان کرمانشاه است که تحصیلات خود را در رشته کامپیوتر انجام داده و دوره های ویژه بازیگری را در حوزه هنری سوره گذرانده است. او از نوجوانی در تئاترهای دانش آموزی حضور داشته و از همان زمان هنر تقلید صدا را نیز در برنامه […]

funny-man-iranian-artist-hero7شهریاریها : سیروس حسینی فر متولد سال 1358، شهرستان هرسین از استان کرمانشاه است که تحصیلات خود را در رشته کامپیوتر انجام داده و دوره های ویژه بازیگری را در حوزه هنری سوره گذرانده است. او از نوجوانی در تئاترهای دانش آموزی حضور داشته و از همان زمان هنر تقلید صدا را نیز در برنامه های هنری اجرا می کرد. سیروس حسینی فر در زمینه های مختلف هنری و قرآنی نیز افتخارات زیادی را برای استان و شهرستان زادگاهش به ارمغان آورده است.

این روزها هنر دوستان ایران به وی لقب مرد هزار حنجره و بمب خنده داده اند.

ایشان طی گفت و گویی از فعالیت های هنری خود گفت که در ذیل می خوانید:

  جناب حسینی فر چه شد که به این حرفه روی آوردید؟

من از دوران نوجوانی در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شروع به فعالیت های فرهنگی، هنری، روزنامه دیواری، مقاله نویسی، تئاتر و سرود کردم و در زمینه فعالیت های قرآنی هم افتخاراتی را کسب نمودم. ازهمان سالها کار تقلید صدا را هم انجام می دادم و به بلبل محله معروف بودم تا اینکه یکی از دوستانم پیشنهاد کار در تقلید صدا را به من داد و گفت که در این زمینه موفق تر خواهم بود این تلنگری برایم بود تا جرقه ای در ذهنم ایجاد شود و تا الان بصورت مستمر و به عنوان حرفه خود این کار را دنبال کنم. جا دارد اینجا از آقای فرزاد خواجوی که از پیشکسوتان و اساتید بزرگ این حرفه هستند تشکری داشته باشم.

ورود من به این حرفه در سال 1375 بوده و از سال 78 تاکنون بر روی صحنه ها حضور داشتم و در سالهای اخیر به عنوان پدیده صحنه های هنری ایران عزیز شناخته شده ام.

 از فعالیت های هنری خود بگویید؟

مجموعه اجراهای تلویزیونی عیدانه در شبکه استانی ایلام و کرمانشاه، مجموعه لحظه ای برای لبخند در شبکه جهانی جام جم، اجرای برنامه های شاد صداسازی طنز و تقلید صدا در تمامی شبکه های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه های مختلف استانی کشور که بصورت زنده و مستقیم برای هموطنانم پخش می شد و همچنین در جشنواره های تابستانی جزیره های زیبای کیش، قشم، مناطق آزاد چابهار، ارس، زیبا کنار، و همکاری های مختلف با ارگانها و سازمانهای دولتی و خصوصی در سراسر کشور به اجرای برنامه های شاد طنزو تقلید صدا پرداخته ام و از سوی ارگانهای مختلف و متعدد داخل و خارج از کشور، بیش از 100 لوح یادبود دریافت کرده ام.

 آیا خارج از کشور هم برنامه ای داشته اید؟

بله، اجراهای مختلف در کشورهای استرالیا، بلاروس، اتریش، ترکیه، ارمنستان، امارات متحده عربی و چندین کشور دیگر داشته ام که مورد استقبال ایرانیان عزیز قرار گرفت.

 آیا شخصیت درونی شما با حرفه تان همخوانی دارد؟

بله، روحیه خیلی شادی دارم و کاملا با کارم مطابقت دارد و خیلی به هم نزدیک است، شاد بودن حس درونی من است.sirous-hosseinifar-iranol-9218

 آیا پیش آمده با تقلید صدا کسی را سر کار بگذارید؟

بله بارها اتفاق افتاده، یکبار تلفنی با صدای خاله ام به مادرم گفتم برای شام منزل شما می آییم بنده خدا مادرم برای 15 نفر تدارک دید بعد از چند ساعت که خبری نشد مادرم تلفن کرد که چرا دیر کردید؟ خاله ام  گفت من اصلا تماس نگرفتم! بعد که قضیه لو رفت تا چند روزغذای مانده می خوردم .

 در سالهای فعالیت تان باعث دلخوری کسی شده اید؟

نهایت سعی ام را می کنم تا در کارم به کسی یا گروهی توهین نشود یا خدای نکرده شخصیت افراد را زیر سوال نبرم و تخریبشان نکنم و معتقدم که انسانها باید با هم بخندند نه اینکه بهم بخندند.

 از خانواده تان بگویید؟

در سال 83 ازدواج کردم که حاصلش دو فرشته کوچولو است که خیلی دوستشان دارم و جا دارد اینجا از همسر مهربانم که همیشه مدافع و مشوق کارم هست تشکر کنم.

 بزرگترین آرزویتان چیست؟

خوشبختی خانواده و آینده دو تا فرشته هایم، و اینکه مردم همیشه شادی در چهره شان نمایان باشد.

و اما حرف آخر؟

دوست دارم هیچگاه لبخند و از ته دل خندیدن از مردم خوب وطنم دور نشود و من مسبب کوچکی برای ایجاد این خنده ها باشم.

همیشه شاد باشید.