گزارش ویژه/ کمک خلبان پرواز آلمانی، افسردگی داشته است/ تفتیش خانه آندریاس لوبیتز توسط پلیس آلمان
گزارش ویژه/ کمک خلبان پرواز آلمانی، افسردگی داشته است/ تفتیش خانه آندریاس لوبیتز توسط پلیس آلمان

شهریاریها : یکی از خبرهای دست اول این روزهای جهان، به غیر از تجاوز ۱۰ کشور به یمن، ماجرا سقوط هواپیمای آلمانی شرکت جرمن وینگز است که متاسفانه دو خبرنگار ایرانی هم در آن حضور داشتند. به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، حالا شرکت لوفتانزا که جرمن وینگز زیرمجموعه آن است هزینه خانواده هایی […]

andreas_lubitz_640x360_andreaslubitzشهریاریها : یکی از خبرهای دست اول این روزهای جهان، به غیر از تجاوز ۱۰ کشور به یمن، ماجرا سقوط هواپیمای آلمانی شرکت جرمن وینگز است که متاسفانه دو خبرنگار ایرانی هم در آن حضور داشتند.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، حالا شرکت لوفتانزا که جرمن وینگز زیرمجموعه آن است هزینه خانواده هایی را که نزدیکانشان در پرواز بوده اند را می دهد و آنها برای آزمایش دی ان ای به فرانسه می روند و از آنها نمونه گیریهایی انجام می شود. یکی از خانواده های دو خبرنگار کشته شده ایرانی هم به فرانسه رفته اند.

جنازه ها برای تشخیص داده شدن، چند روزی در فرانسه هستند و پس از تشخیص برای مراسم کفن و دفن به خانواده ها داده خواهند شد.

جدا از تراژیک بودن این اتفاق و حتی وجود زنان و کودکانی که در پرواز بوده اند،انگیزه کمک خلبان ازکاهش ارتفاع و کوبیدن هواپیما به کوههای صخره ای آلپ زیر ذره بین قرار گرفته است.

رسانه های معتبر جهان خبر داده اند که کمک خلبان هواپیمای جرمن وینگز تحت درمان روان‌پزشکی بوده  و افسردگی مزمن دشته است.

رسانه‌های آلمانی اعلام کرده اند که کمک خلبان هواپیمای جرمن وینگز تحت درمان روان‌پزشکی بوده و این درست بر خلاف ادعای شرکت لوفتانزا بوده که از صحت و سلامتی خلبان خبر داده بود.

البته همسایه های این کمک خلبان در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرده اند که وی ساکت و آرام بوده و آزارش به کسی هم نرسیده است.

خانه «آندریاس لوبیتز» کمک خلبان هواپیمای آلمانی در مونتار آلمان آموزش دیده بود مورد تفتیش قرار گرفت و کامپیوترها و همه وسایلی که برای ۵ بازپرس پرونده مشکوک بوده به اداره پلیس رفته است تا درباره او بررسی ها را آغاز کنند. تحقیقاتی که تا به این لحظه همه منتظر نتایجش هستند.

یکی از مسئولان شرکت خطوط هواپیمایی لوفت‌هانزا که نخواست نامش فاش شود، گفت که لوبیتز به مدت ۱۸ ماه دوره‌های درمان روانپزشکی را گذرانده و مبتلا به «افسردگی شدید» بوده است و البته ۱۱ ماه هم مرخصی گرفته تا مراحل درمانی اش را طی کند.

لوبیتز مظنون است که به صورت عمدی پرواز «ای ۳۲۰» آلمان را با ۱۴۴ مسافر و پنج خدمه دیگر به سمت کوه‌های آلپ هدایت کرده است.

«کارستن اسپوهر» مدیر عامل لوفت‌هانزا روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که لوبیتز از تمام شرایط برای انجام پرواز برخوردار بوده است و تنها شش سال گذشته با یک وقفه در کار خود مواجه شد، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

همکلاسی‌های دوره آموزشی لوبیتز تایید کردند که وی وقفه‌ای شش هفته‌ای به دلیل «دلزدگی از شغل» و افسردگی داشته است.

همانطور که گفته شد مقام‌های پلیس آلمان در جست‌و‌جوی منزل لوبیتز در حالی که جعبه‌های بزرگ حاوی وسایل اتاق وی از جمله کامپیو‌تر شخصی لوبیتز را برای بررسی بیشتر همراه می‌بردند، اعلام کردند که به نکته قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند، اما از اشاره به جزییات بیشتر خودداری کردند.

در هر حال لوفتانزا تصمیم گرفته است که در کابین های خلبانان،در هنگامی که خلبان اصلی کابین را ترک می کند، حداقل دو کمک خلبان در کابین باشند. این کار لوفتانزا درست مثل کاری است که در پروازهای آمریکایی انجام می شود. در واقع باید  در کابین سه و یا بیشتر از سه خلبان و کمک خلبان حضور داشته باشند.