گروسی: هیچ یک از وعده های درمانی در قدس، شهریار و ملارد عملی نشده است
گروسی: هیچ یک از وعده های درمانی در قدس، شهریار و ملارد عملی نشده است

شهریاریها : نماینده مردم شهرستان های قدس، ملارد و شهریار در مجلس گفت: هیچ یک وعده های درمانی در قدس، شهریار و ملارد عملی نشده است. به گزارش خبرنگار مهر، حسین گروسی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قدس که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرماندار و روسای ادارات شهرستان برگزار […]

گروسیشهریاریها : نماینده مردم شهرستان های قدس، ملارد و شهریار در مجلس گفت: هیچ یک وعده های درمانی در قدس، شهریار و ملارد عملی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین گروسی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قدس که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرماندار و روسای ادارات شهرستان برگزار شد، گفت: در گذشته و در دولت قبل وعده های بسیاری در خصوص احداث بیمارستان در این شهرستان ها داده شد و حتی کلنگ بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی قدس به دست وزیر بهداشت وقت زده شد ولی تاکنون به هیچکدام از این وعده ها عمل نشده است.

وی افزود: شهرستان های قدس و ملارد عملا تخت بیماستانی ندارند و از لحاظ درمانی بسیار در مضیقه هستند و شهروندان از شما و دولت انتظار دارند که از محل مالیات بر ارزش افزوده و هدفمندسازی یارانه ها اعتباری برای احداث بیمارستان در این شهرستان ها بویژه قدس که محرومیت بیشتری دارد، اختصاص داده شود، مسئولان شهرستانی نیز آماده هر نوع همکاری هستند.

کمبود ١١ مرکز بهداشت و درمان در قدس

در ادامه فرماندار شهرستان قدس گفت: احدث بیمارستان را یکی از مطالبات اساسی مردم این شهرستان است در این مورد فعالیت بسیاری صورت گرفته است، در خصوص ساخت بیمارستان ۱۶۴ تخت خوابی که مصوبه هیئت دولت قبلی است ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، برای توسعه بیمارستان ۱۲ بهمن نیز یک قطعه زمین هزار متری در نظر گرفته شده که توسط سازمان تامین اجتماعی در هفت طبقه ساخته خواهد شد.

نورمحمد فردی افزود: در خصوص ساخت بیمارستان با مشارکت بخش خصوصی نیز با یک پزشک متخصص ایرانی که در سوئد زندگی می کند، صحبت شده و با مسئولان وزارت بهداشت و شهرستان و فرد سرمایه گذار جلساتی در حال برگزاری است تا بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی فوق تخصصی در قدس ساخته شود.

وی ادامه داد: شهرستان قدس ۱۰۱ پزشک عمومی، ۴۵ متخصص و ۴۳ دندانپزشک دارد، ۳۹ داروخانه بخش خصوصی و یک داروخانه دولتی نیز در این شهرستان فعال هستند اما تنها ۳ آمبولانس اورژانس در قدس موجود است که با توجه به جمعیت بالای شهرستان نیاز به ۳ آمبولانس دیگر دارد، همچنین بر اساس استاندارد باید ۱۷ پایگاه بهداشت در قدس فعال باشد که تنها ۶ پایگاه خصوصی فعال هستند و مشکل دیگر ابلاغ نشدن چارت سازمانی شبکه بهداشت است که انتظار می رود در اسرع وقت ابلاغ شود تا مشکلات پرسنلی ما کاهش یابد.