گرشاسبی :تهران نماد ورزش کشور است
گرشاسبی :تهران نماد ورزش کشور است

شهریاریها : «حمیدرضا گرشاسبی» روزیکشنبه در آیین معارفه خود که با حضور وزیر ورزش و جوانان در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران افزود: عقب ماندگی ورزش تهران به ورزش کشور آسیب می رساند و از امروز حرکت رو به جلوی ورزش تهران آغاز شده است. وی با اشاره به اینکه ورزش پاک، معنوی […]

garshaشهریاریها : «حمیدرضا گرشاسبی» روزیکشنبه در آیین معارفه خود که با حضور وزیر ورزش و جوانان در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران افزود: عقب ماندگی ورزش تهران به ورزش کشور آسیب می رساند و از امروز حرکت رو به جلوی ورزش تهران آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ورزش پاک، معنوی و معرفتی از خواسته های وزیر ورزش و جوانان است افزود: از امروز خواسته های وزیر ورزش طبق برنامه و با همکاری روسای ادارات، هیأت های ورزشی آغاز می شود.

مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان تهران توجه ویژه به شورای راهبردی را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و افزود: برنامه محوری را در دستور کار قرار می دهیم و از کار سلیقه ای جلوگیری می کنیم.

وی گفت: برنامه راهبردی برای ورزش و جوانان استان تهران در ابعاد مختلف برنامه ریزی می شود و طبق تأکیدات وزیر ورزش و جوانان به ورزش پایه با همکاری آموزش و پرورش توجه ویژه ای خواهیم کرد.

گرشاسبی در ادامه تشریح اولویت برنامه های خود افزود: ورزش همگانی را با همکاری شهرداری تهران، ورزش قهرمانی را با کمک هیات های ورزشی و فدراسیون های ورزشی به سرعت توسعه می دهیم و ورزش حرفه ای و ورزش جانبازان و معلولان را ساماندهی می کنیم.

وی توجه به بخش آموزش، تحقیقات و پژوهش ورزشی را از دیگر برنامه های راهبردی خود عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه طرح آمایش مهمترین برنامه ای است که در تمامی شهرستان های استان تهران ایجاد می شود افزود: ما نمی توانیم 50 رشته ورزشی را در تمام شهرستان های استان گسترش دهیم اما باید شناسایی و استعدادیابی در دستور کار قرار گیرد و هر رشته ورزشی را در یک شهرستان استعداد یابی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان تهران در بخش فضاهای ورزشی فقیرترین سرانه فضاهای ورزشی کشور را دارد افزود: استان تهران به همراه استان البرز کمترین سرانه فضای ورزش کشور را در اختیار دارند.

گرشاسبی خاطرنشان کرد: در استان های دیگر به فضای ورزشی افزوده می شود اما در استان تهران همه ساله فضای ورزشی تغییر کاربری پیدا می کنند.

وی توسعه فعالیت های جوانان را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و افزود: بخش جوانان در این سالها محروم واقع شده و طبق قانون 26 دستگاه اجرایی و دولتی موظف هستند به فعالیت های جوانان خدمات ارائه کنند که در این سالها کاری صورت نگرفته است.

گرشاسبی ساماندهی به اوقات فراغت و ارتقای مشارکت جوانان، گسترش در جهت تحکیم نهاد خانواده و گسترش ازدواج به هنگام را از دیگر فعالیت های خود در بخش جوانان عنوان کرد.