کشف کلاهبرداری میلیاردی با عناوین جعلی در شهریار
کشف کلاهبرداری میلیاردی با عناوین جعلی در شهریار

شهریاریها به نقل از پایگاه خبری پلیس، منصور خدادادی اظهار کرد: با دریافت پرونده‌ای از کلانتری 18 باغستان شهریار مبنی بر کلاهبرداری فردی به نام «ح-ک» که با چهره موجه خود را از کارکنان دولت معرفی می‌کرد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی ادامه داد: شاکی با فریب یکی از مالباختگان […]

سارقشهریاریها به نقل از پایگاه خبری پلیس، منصور خدادادی اظهار کرد: با دریافت پرونده‌ای از کلانتری 18 باغستان شهریار مبنی بر کلاهبرداری فردی به نام «ح-ک» که با چهره موجه خود را از کارکنان دولت معرفی می‌کرد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی با فریب یکی از مالباختگان به او وعده داده بود می‌تواند برایش تخفیف مجوز ساخت بگیرد و در این راستا 104 میلیون و 500 هزار ریال از وی گرفته و هیچ کاری انجام نداده بود.

این مسئول افزود: با توجه به حساسیت موضوع، ضمن تحقیق از شاکی مشخص شد که متهم با نشان دادن دستبند و انواع کارت‌های شناسایی از نهادهای کشوری و لشکری، شاکی را فریب داده و اعتماد وی را جلب کرده و در فواصل مختلف به بهانه پیشرفت کار مبالغی اخذ کرده است.

خدادادی تصریح کرد: به مرور زمان شاکیان دیگری که به بهانه‌های مختلف و متناسب به نیاز آنها، مانند اخذ وام‌های سنگین، آزادی زندانی و اعطای نمایندگی با چهره موجه و با استفاده از عناوین جعلی و دادن شماره حساب خود از آنها کلاهبرداری کرده بود به پلیس آگاهی مراجعه کردند.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران تصریح کرد: با به‌کارگیری مخبرین و اقدامات فنی نهایتاً متهم در منطقه فردیس مورد شناسایی قرار گرفته و پس از دستگیری برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: در بازجویی از متهم، وی ضمن اعتراف به جرمش، به کلاهبرداری از 15 نفر با رقمی بالغ بر یک میلیارد و 8 میلیون ریال اعتراف کرد.

خدادادی گفت: متهم اعتراف کرد با همراه داشتن دستبند و گاز اشک‌آور، در کلاهبرداری‌هایش، کارت‌های مربوط به نمایندگی شرکتش را به مالباختگان نشان می‌داده و به بهانه وام گرفتن از آنها پول می‌گرفته است.