کشف اشیاء عتیقه ۵ هزار ساله در ورامین
کشف اشیاء عتیقه ۵ هزار ساله در ورامین

شهریاریها : رییس پلیس امنیت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران از کشف اشیا عتیقه با قدمت ۵ هزار ساله در ورامین خبر داد.  محمود پارسا صبح پنجشنبه در نشست خبری در خصوص کشف عتیقه در ورامین اظهار داشت: قریب به ۱۳۰ نوع ماموریت بر عهده نیروی انتظامی است که یکی از آن ها بحث مبارزه […]

شهریاریها : رییس پلیس امنیت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران از کشف اشیا عتیقه با قدمت ۵ هزار ساله در ورامین خبر داد.

 محمود پارسا صبح پنجشنبه در نشست خبری در خصوص کشف عتیقه در ورامین اظهار داشت: قریب به ۱۳۰ نوع ماموریت بر عهده نیروی انتظامی است که یکی از آن ها بحث مبارزه با قاچاق اشیا عتیقه است.

پارسا گفت: در این خصوص یک باند تهیه و خرید و فروش اشیا عتیقه در استان تهران و شهرستان ورامین به دست آوردیم و قریب به یک ماه کار اطلاعاتی انجام شد و با هماهنگی های قضایی روز ۱۷ تیر رابط اصلی باند را دستگیر و تعداد زیادی اشیا قیمتی عتیقه را کشف کردیم.

وی افزود: اقلام کشف شده بسیار با ارزش و با قدمت اولیه ۳ هزار سال قبل از میلاد مسیح و حدود ۵ هزار ساله بودند که جزو ذخایر ملی هستند.

پارسا با بیان اینکه در حال شناسایی سایر عوامل و مرتبطین باند هستیم، گفت: این باند در سطح استان تهران فعالیت و با رابطین بین المللی اقدام به فروش اقلام می کرد.

پارسا بیان داشت: فعلا یک نفر در این خصوص دستگیر شده و در حال بررسی برای شناسایی دیگر عوامل هستیم.

رییس پلیس امنیت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در پایان گفت: ورامین و منطقه شرق استان تهران از اماکنی است که وجود ابنیه و آثار میراث فرهنگی در آن ها به اثبات رسیده است و از مردم عزیز می خواهیم چنان چه اطلاعاتی از قاچاق این اشیا به دست آوردند، آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا ماموران انتظامی از قاچاق این اشیا جلوگیری کنند.