کاهش چشم‌گیر دمای هوا استان البرز
کاهش چشم‌گیر دمای هوا استان البرز

شهریاریها : منصور رحمانیان در کرج اظهار داشت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته شاهد استقرار یک سامانه بارشی در استان البرز بودیم که نتیجه فعالیت این سامانه افزایش ابر، وزش باد و بارش باران و برف بود. وی تصریح کرد: این سامانه بارشی از ظهر روز چهارشنبه به تدریج آسمان استان البرز را ترک […]

هواشهریاریها : منصور رحمانیان در کرج اظهار داشت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته شاهد استقرار یک سامانه بارشی در استان البرز بودیم که نتیجه فعالیت این سامانه افزایش ابر، وزش باد و بارش باران و برف بود.

وی تصریح کرد: این سامانه بارشی از ظهر روز چهارشنبه به تدریج آسمان استان البرز را ترک کرد و به همین دلیل طی 24 ساعت آخر یعنی از ظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری در استان البرز بودیم.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که این شرایط تا چه زمانی تداوم خواهد داشت، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی از صبح امروز سامانه بارشی جدیدی در سمت غرب وارد کشور شده و از ظهر امروز آسمان استان‌های شمالی کشور و حاشیه دریای خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رحمانیان گفت: نتیجه فعالیت این سامانه بارش باران در حاشیه دریای خزر و برف در ارتفاعات البرز است و به تبع آن ما در استان البرز شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود.

* کاهش 7 درجه‌ای دمای هوا در کرج

وی افزود: بر اساس دمای هوای ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان البرز و شهرستان کرج،‌ حداکثر دما در مرکز استان البرز در روزهای‌ سه‌شنبه و چهارشنبه حدود 15 درجه بالای صفر بود.

این مسئول افزود: همچنین امروز دمای هوا در کرج حدود 14 درجه بالای صفر است، اما فعالیت سامانه بارشی در دامنه شمالی البرز و حاشیه دریای خزر موجب کاهش چشم‌گیر دمای هوا در روزهای جمعه و شنبه یعنی یازدهم و دوازدهم بهمن در استان البرز خواهد شد.

رحمانیان گفت: انتظار داریم که در این روزها ساکنان شهرستان کرج حداقل کاهش 7 درجه‌ای دمای هوا را تجربه کنند و این در حالی است که روند کاهش دما در شهرستان‌های طالقان و ساوجبلاغ بیشتر خواهد بود.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود که از ظهر روز شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان البرز شده و به همین دلیل طی هفته آینده ضمن اینکه روزهای سردی را در پیش داریم، انتظار می‌رود که در این هفته نیز شاهد بارش باران و برف باشیم.