کاهش دمای هوا در استان البرز/ آخر هفته در البرز بارانی و برفی است
کاهش دمای هوا در استان البرز/ آخر هفته در البرز بارانی و برفی است

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد بودیم که به دلیل شرایط وارونگی جوی در پاییز، میزان آلاینده‌های جوی در برخی از مناطق کشور از جمله استان البرز افزایش یافت. وی تصریح کرد: متاسفانه میزان آلاینده‌های جوی موجب شد که روزهای سه‌شنبه […]

we1شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد بودیم که به دلیل شرایط وارونگی جوی در پاییز، میزان آلاینده‌های جوی در برخی از مناطق کشور از جمله استان البرز افزایش یافت.

وی تصریح کرد: متاسفانه میزان آلاینده‌های جوی موجب شد که روزهای سه‌شنبه تا جمعه، هوای استان البرز سالم نباشد.
این مسئول افزود: خوشبختانه با افزایش ابرها و تشدید وزش باد در روز جمعه و سپس شنبه، بخش مهمی از آلاینده‌های جوی برطرف شد و با توجه به بارش‌های پراکنده شامگاه شنبه و صبح یک‌شنبه، هم اکنون آسمان استان البرز تلطیف شده است.
رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بارش‌های پراکنده اخیر که در ارتفاعات و مناطق مرتفع استان البرز به صورت برف بود، موجب کاهش دمای هوای شهرستان‌ها و مناطق مختلف این استان شد.
وی ادامه داد: از جمله آن که دمای هوای شهرستان کرج که روز شنبه به 15 درجه بالای صفر رسید، برای روز دوشنبه و در گرم‌ترین ساعات به 10 درجه بالای صفر می‌رسد.
مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بنابراین طی روزهای آینده با کاهش دمای حدود پنج درجه‌ای هوا در استان البرز روبه‌رو هستیم و حداقل دما در شب‌ها نیز در شهرستان کرج به حدود صفر درجه می‌رسد.
رحمانیان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا این هفته احتمال بارندگی در استان البرز وجود دارد، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی از روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به آسمان کشور، البرز نیز از فعالیت این سامانه تاثیر می‌پذیرد.
وی اظهار داشت: بنابراین انتظار داریم که از صبح روز چهارشنبه و با افزایش ابرها و تشدید وزش باد، بارش‌هایی را در سطح استان به مدت سه روز تجربه کنیم.
مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.
رحمانیان در پایان گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی تنها برای سه روز آینده قابل اعتماد است، طی روزهای آینده درباره نحوه فعالیت این سامانه بارشی اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.