پیش‌بینی بارش برف و باران برای اغلب مناطق کشور و تهران
پیش‌بینی بارش برف و باران برای اغلب مناطق کشور و تهران

شهریاریها : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و وزش باد شدید، پدیده کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها برای مناطق کوهستانی در دو روز آینده خبر داد. احمد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، گفت: روز پنج‌شنبه در […]

شهریاریها : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و وزش باد شدید، پدیده کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها برای مناطق کوهستانی در دو روز آینده خبر داد.

احمد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، گفت: روز پنج‌شنبه در شمال‌غرب، غرب، استان‌های واقع در جنوب ارتفاعات البرز، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و برخی نقاط مرکز، جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران و برف، وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید و کاهش دما رخ خواهد داد که در مناطق جنوبی‌تر، گاهی همراه با رعد و برق خواهد بود. 

وی با اشاره به شدت بارش‌ها در این روز در غرب کردستان، برخی نقاط استان‌های کرمانشاه و ایلام، شمال خوزستان، استان‌های لرستان، گیلان و غرب مازندران اظهار کرد: روز جمعه فعالیت این سامانه عمدتا در سواحل شرقی خزر و شمال شرق کشور خواهد بود و برای شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در این روز در شرق مازندران، استان گلستان و خراسان شمالی است. این سامانه اواخر روز جمعه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی برای روز پنج‌شنبه و جمعه وزش باد شدید در غالب مناطق کشور به ویژه در نیمه شرقی پیش‌بینی کرد و افزود: وزش باد در نیمه شرقی همراه با گرد و خاک خواهد بود. همچنین دریای خزر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه و خلیج فارس روزهای جمعه و شنبه مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه تصریح کرد: لازم به ذکر است به سبب وزش باد شدید بر روی عراق، روز پنج‌شنبه پدیده باد و گرد و خاک در استان‌های واقع در جنوب غرب از جمله ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

وی همچنین درباره وضعیت هوای تهران گفت: وضعیت هوای تهران امروز نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش باران و برف و وزش باد و در اواخر وقت با وزش باد شدید همراه خواهد بود. همچنین در روز جمعه هوای تهران کمی ابری، همراه با وزش باد و در بعضی ساعات همراه با وزش شدید و در روز شنبه نیز ابری و با وزش باد خواهد بود. بیشینه هوای تهران در روز جمعه 5 درجه و کمینه آن ۲ خواهد بود.