ویتامین ها را شب مصرف کنیم یا صبح
ویتامین ها را شب مصرف کنیم یا صبح

شهریاریها : افراد زیادی از ویتامین ها یا مواد معدنی استفاده می کنند. البته خیلی از آنها نمی دانند که زمان مصرف آنها، می تواند در عملکردشان تفاوت ایجاد کند. عموما هر زمانی که راحت باشید می توانید آنها را مصرف نمایید، اما اگر تداخلات و عوارض جانبی آنها را در نظر داشته باشید، طبیعتا […]

شهریاریها : افراد زیادی از ویتامین ها یا مواد معدنی استفاده می کنند. البته خیلی از آنها نمی دانند که زمان مصرف آنها، می تواند در عملکردشان تفاوت ایجاد کند.
عموما هر زمانی که راحت باشید می توانید آنها را مصرف نمایید، اما اگر تداخلات و عوارض جانبی آنها را در نظر داشته باشید، طبیعتا بیشتر نفع خواهید برد.

مزایای مصرف ویتامین در صبح :
بعضی ها ممکن است دریافته باشند که مصرف ویتامین ها در شب، با خوابشان تداخل ایجاد کرده و باعث خواهد شد تا دیرتر به خواب روند، و از ساعات خوابشان کاسته شود.
تحقیقی که در مجله ی Sleep Medicine در سال ۲۰۰۷ به چاپ رسید، روشن ساخت که بین خواب بد و مصرف مولتی ویتامین ارتباط های وجود دارد. ولیکن این موضوع تایید نمی کند که ویتامین ها مسبب بی خوابی هستند.

اگر شما هم تجربه کرده اید که مصرف ویتامین در شب باعث بی خواب شدنتان می شود، پس بهتر است آنها را صبح ها مصرف کنید.

مزایای مصرف ویتامین در شب :
به بعضی ها هنگام مصرف مولتی ویتامین یا مکمل هایی که حاوی آهن هستند، حالت تهوع دست می دهد. این موضوع مخصوصا در مورد خانم های بارداری که به بیماری صبحگاهی یا همان تهوع بارداری مبتلا هستند بیشتر دیده می شود..
لذا توصیه میشود که صبح مصرف نمایند.

تذکر به ورزشکاران :
در ورزشکاران بخصوص پرورش اندام کارها،بخصوص در دوران هایپرتروفی (حجم)بدلیل مصرف بالای کالری و استفاده از تمام گروه های غذایی و عدم محدودیت نیازی به مصرف مولتی ویتامین نیست و بعضا توصیه میشود افرادی که در دوران تفکیک عضلانی و یا کاهش درصد چربی و کاهش وزن هستند از مکمل های ویتامینی استفاده نمایند.