وضعیت جوی ناپایدار در البرز تا پایان هفته ادامه دارد
وضعیت جوی ناپایدار در البرز تا پایان هفته ادامه دارد

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: با ورود یک سامانه بارشی به آسمان استان البرز، از صبح روز شنبه شاهد وضعیت ناپایدار جوی در این استان بودیم. وی تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی طی روزهای آینده آسمان البرز نیمه ابری، همراه با رعد […]

weشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: با ورود یک سامانه بارشی به آسمان استان البرز، از صبح روز شنبه شاهد وضعیت ناپایدار جوی در این استان بودیم.

وی تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی طی روزهای آینده آسمان البرز نیمه ابری، همراه با رعد و برق و بارش‌های پراکنده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: پیش‌بینی ما این است که این بارش‌ها در ارتفاعات بیش از نقاط شهری باشد، با این وجود مردم استان در این هفته شاهد آسمانی نیمه ابری، افزایش وزش باد و در برخی ساعات بارش‌های پراکنده خواهند بود.

رحمانیان خاطرنشان کرد: از صبح روز دوشنبه سامانه دیگری وارد کشور شده است که فعالیت آن موجب تداوم وضعیت ناپایدار جوی در استان البرز طی روزهای آینده می‌شود.

وی تصریح کرد: این شرایط حداقل تا روز پنجشنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت و انتظار داریم که در مناطق مرتفع و ارتفاعات استان بارش‌های بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا بارش‌های فوق موجب کاهش دمای هوا نیز می‌شود، اضافه کرد: طی روزهای اخیر دمای هوا در اکثر نقاط استان به ویژه شهرستان کرج نسبت به هفته قبل افزایش قابل توجهی داشت.

رحمانیان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های سنجش دمای هوای مستقر در شهرستان‌های مختلف استان این افزایش دما را ثبت کرده و در روزهای گذشته میزان گرمای کلانشهر کرج به حدود 30 درجه بالای صفر رسیده است.

وی گفت: بر این اساس انتظار نداریم که وضعیت ناپایدار جوی منجر به کاهش دمای هوا شود و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه حداقل دما در مرکز استان البرز حدود 16 تا 17 درجه و حداکثر نیز حدود 30 درجه بالای صفر خواهد بود.