واگذاری تلفن ثابت به شهروندان قدسی تا پایان شهریور به روز می شود
واگذاری تلفن ثابت به شهروندان قدسی تا پایان شهریور به روز می شود

شهریاریها :  فرماندار قدس گفت: تا پایان شهریور ماه واگذاری تلفن ثابت به شهروندان به روز می شود. به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی ظهر امروز در جلسه ای که  با حضور نماینده مردم شهرستانهای قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی، معاونت وزیر ارتباطات و فن آوری، مسئول تلفن همراه اول کشور، رئیس […]

فرمانداریشهریاریها :  فرماندار قدس گفت: تا پایان شهریور ماه واگذاری تلفن ثابت به شهروندان به روز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی ظهر امروز در جلسه ای که  با حضور نماینده مردم شهرستانهای قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی، معاونت وزیر ارتباطات و فن آوری، مسئول تلفن همراه اول کشور، رئیس مخابرات استان و رئیس پست بانک کشور در خصوص مسائل و مشکلات ارتباطی در سطح برگزار شد، اظهار داشت: 80 هزار تلفن ثابت در سطح شهرستان به صورت هوایی و سنتی فعال است که با بروز هرحادثه و اتفاقی موجب اختلال در امر ارتباط مردم ایجاد می شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه روش ارتباط قدیمی است، بین 30 تا 40 درصد از کابلهای هوایی نیز فرسوده بوده که موجبات قطعی ارتباط تلفنی می شوند.

این مسئول عنوان کرد: بیش از سه هزار متقاضی در نوبت دریافت خط تلفن ثابت هستند که تاکنون موفق به اخذ امتیاز تلفن نشده اند و این امر باعث نارضایتی مردم شده است.

فردی گفت: تاکنون 35 کیلومتر جهت نصب فیبر نوری حفاری لازم انجام شده و برای بیش از 200 کیلومتر باقی مانده اقدامی صورت نگرفته است که انتظار می رود با برنامه ریزی مسئولین نسبت به حفاری باقی مانده و خرید تجهیزات و امکانات مورد نظر اقدام به خدمت رسانی مطلوب به شهروندان شوند.

فرماندار قدس یادآور شد: برخی از نقاط شهری متاسفانه تحت پوش تلفن همراه اول نیست و نقطه کور محسوب می شوند به عنوان مثال شهرک ابریشم با بیش از 15 هزار نفر جمعیت تحت پوشش ارتباطی نمی باشد و جا دارد که مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گیرد.

وی بیان کرد: تنها شهرستانی که از استان تهران فاقد شعبه پست بانک است، شهرستان قدس است که در این زمینه از مسئولین درخواست می شود شعبه پست بانک در قدس تاسیس کنند تا نیازهای شهروندان برآورده شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه متاسفانه امکانات و خدمات ارتباطی با توسعه شهرستان متناسب نیست، از مسئولین درخواست کردند تا خدمت رسانی در امر ارتباطات را به روز رسانند.

در پایان جلسه مقرر شد که تا پایان تیرماه سالجاری تعداد هزار و 500 خط تلفن ثابت و ثبت نام شده واگذار شود.

همچنین تا پایان شهریور ماه تعداد هزار و 500 خط تلفن ثابت باقی مانده واگذر و از اوایل مهرماه 93 واگذاری خط تلفن ثابت در شهرستان به روز و تا پایان سال 93 شبکه فیبر نوری توسط شرکت مخابرات حفاری و راه اندازی و تجهیز شود.

لازم به ذکر است که در این جلسه مقرر شد در خصوص اجرای بند 3 کمیسیون حفاری به ویژه شهرداری شهرقدس نهایت همکاری را با شرکت مخابرات داشته باشد، حداکثر طی مدت 45 روز نسبت به نصب BTS در نقاط کور بویژه شهرک ابریشم اقدام لازم صورت پذیرد، شعبه پست بانک در شهرستان دایر شود و فرمانداری و دستگاه های مرتبط در خصوص توسعه دولت الکترونیک حمایت و همکاری لازم را داشته باشند.