نقش خبرنگاران در شفاف سازی غیرقابل انکار است
نقش خبرنگاران در شفاف سازی غیرقابل انکار است

شهریاریها : محمد حسین مقیمی در همایش تجلیل از خبرنگاران در محل استانداری تهران با اشاره به جایگاه خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران چه قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از انقلاب و حتی در بحبوحه روزهای جنگ و زمان بازسازی کشور و نیز دیگر حوادث همواره پای کار بوده و نقش آفرینی کردند. وی […]

شهریاریها : محمد حسین مقیمی در همایش تجلیل از خبرنگاران در محل استانداری تهران با اشاره به جایگاه خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران چه قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از انقلاب و حتی در بحبوحه روزهای جنگ و زمان بازسازی کشور و نیز دیگر حوادث همواره پای کار بوده و نقش آفرینی کردند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران همواره منعکس کننده نیازها، پیشرفت ها و موفقیت های کشور بوده و هستند، چنانچه در زمان افتتاح سد کرخه، روشن شدن مشعل پالایشگاه آبادان، زلزله بم حضور مستمر و موثر داشته و به واسطه خبرنگاران این اخبار منعکس شد.

استاندار تهران با بیان اینکه بازسازی خرابی های جنگ توسط خود کشور ما انجام شد و این خبرنگاران بودند که حضور مردم را نشان دادند گفت: خبرنگاران این مرز و بوم بودند که همه را برای بازسازی کشور بسیج کردند، این از افتخارات کشور است.

مقیمی در ادامه با اشاره به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی ایام قطعی برق گفت: در همین روزها که کشور به دلیل کمبود بارش ها با مشکل برق مواجه بود و وزارت نیرو مشکل تولید برق داشت، دولت تصمیم گرفت که برق از ساعت ۱۳ تا ۱۶ که پیک مصرف برق است، کاهش مصرف داشته باشد و در این راستا این خبرنگاران بودند که مردم و ادارات را توجیه کردند که به جای وارد آوردن فشار به مردم، فشار را به دستگاه های اجرایی منتقل کنند و دولت موفق شد در استان تهران ۴۰۰ الی ۴۵۰ مگاوات کاهش مصرف داشته باشد.

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی این خبر توسط رسانه ها کاهش ۴۵۰ مگاواتی برق را در استان تهران داشتیم که تاثیر این امر به اندازه یک نیروگاه برق بود.

استاندار تهران همچنین خاطرنشان کرد: در زمان قطعی برق دولت قبول کرد که سختی را خودش قبول کند، گرما را در دستگاه های اجرایی تحمل کند تا سختی به مردم منتقل نشود و برای اطلاع رسانی های دقیق و دائم و شفاف سازی در استان تهران از رسانه ها تقدیر می کنیم.

مقیمی به نقش خبرنگاران در شفاف سازی اشاره کرد و افزود: اگر موفق می شدیم در تمام امور شفاف سازی می کردیم با بسیاری از شبهات و نیز مواردی در مورد فساد، تبعیض و رانت مواجه نبودیم چرا که هرجا امور با شفافیت پیش رفت موفق بودیم، اما هرکجا اجازه ورود خبرنگاران را ندادیم، با مشکل مواجه شدیم و در این زمینه شما به عنوان خبرنگاران و روابط عمومی ها می توانید با شفافیت به سالم سازی فضای جامعه کمک کنید.

وی در پایان عنوان کرد: اگر در جامعه بتوانیم بین افرادی که خدمت صادقانه می کنند با سوء استفاده گران تفاوت قائل شویم، امید در جامعه گسترش پیدا می کند و در این راستا باید به خبرنگاران میدان دهیم تا مردم را نسبت به آن چه در دستگاه های اجرایی می گذرد آگاه کنند.