نصیری: 32 هزار پرونده در بنیاد شهید استان تهران وجود دارد
نصیری: 32 هزار پرونده در بنیاد شهید استان تهران وجود دارد

شهریاریها : مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای تهران گفت: 32 هزار پرونده در بنیاد شهید استان تهران وجود دارد که از میان آنها 21 هزار پرونده مربوط به جانبازان، آزادگان و ایثارگران است. به گزارش خبرنگار مهر، نادر نصیری عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شرق استان تهران با […]

76553شهریاریها : مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای تهران گفت: 32 هزار پرونده در بنیاد شهید استان تهران وجود دارد که از میان آنها 21 هزار پرونده مربوط به جانبازان، آزادگان و ایثارگران است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر نصیری عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شرق استان تهران با اشاره به ویژگی های متمایز بنیاد شهید و امور ایثارگران با سایر ادارات اظهار داشت: بنیاد شهید با تمامی ارگان ها متفاوت بوده زیرا این نهاد منتسب به رهبر معظم انقلاب و شهدای غیور این مرز و بوم است، جامعه هدف بنیاد شهید از بهترین اقشار جامعه هستند و مسئولان بنیاد به نمایندگی از مجموعه نظام به ملاقات آنان می روند که این موضوع موجب افتخار و مباهات بنیاد شهید است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که عظمت امروز نظام اسلامی مرهون ایثارگران بوده  و اگر اکنون دولتمردان ما با اقتدار حرفی برای گفتن در عرصه های جهانی دارند به دلیل رشادت ها و جانفشانی های ایثارگران این مرز و بوم است.

رشادت های ایثارگران را نمی توان به صورت ریالی محاسبه کرد

این مسئول اضافه کرد: ملت ایران و مسئولان همواره مدیون خانواده شهدا و ایثارگران خواهند بود به همین خاطر جامعه هدف بنیاد شهید سرمایه گذاران ممتاز انقلاب اسلامی محسوب می شوند و اگر خدمتی را تقدیم آنان می کنیم، حداقل کاری است که می توان در قبال زحمات و تلاش های آنان انجام دهیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران تأکید کرد: اگر چه طیسال های تشکیل بنیاد شهید خدمات قابل توجهی به ایثارگران صورت گرفته اما این خدمات در مقابل رشادت های ایثارگران بسیار ناچیز به حساب می آید و بطور قطع نمی توان عمل ایثارگران را به صورت ریالی محاسبه کرد.

نگاه بخشی برخی مدیران به ایثارگران مشکل آفرین است

وی متذکر شد: اگر همه امکانات کشور بسیج و از حوزه های بین المللی هم کمک بگیریم، نمی توانیم مشکلات جانبازان قطع نخاعی، اعصاب و روان و … را حل کنیم اما باید با تمام توان و نیرو در جهت خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده های آنان تلاش کرد.

نصیری با اشاره به آمار شهدای انقلاب اسلامی گفت: برای به ثمر نشستن و تثبیت پایه های انقلاب اسلامی، خون مطهر ۲۲۰ هزار شهید در جریان جنگ هشت ساله و ۱۷ هزار شهید ترور بر زمین ریخته شد و ۵۶۰ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده تقدیم انقلاب شد.

این مسئول یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در زندگی همه ملت ایران ساری و جریان باشد و بطور قطع می توان از این فرهنگ در ترویج سبک زندگی اسلامی به خوبی بهره گرفت و زمینه گسترش ارزش های اسلامی و انقلابی را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم بنیاد شهید در ارائه خدمت به ایثارگران آن است که برخی از مدیران نگاه بخشی به ایثارگران دارند به همین خاطر باید مدیران برای حل مشکلات این قشر تمرکز ویژه تری داشته باشند.

بنیاد شهید در پانزده شهرستان استان تهران فعال است

نصیری در پاسخ به سوالی درباره امکان بکارگیری مدیرانی خارج از بدنه بنیاد در استان تهران بیان کرد: به دستور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیرویی از بیرون بنیاد در بخش های مختلف این سازمان به کار گرفته نمی شود.

این مسئول با اشاره به فعال بودن بنیاد شهید و امور ایثارگران در پانزده شهرستان استان تهران تأکید کرد: بنیاد شهید در پانزده شهرستان استان تهران دارای دفتر بوده و اولویت اصلی بنیاد شهید، ساخت ساختمان اداری ستاد است.

وی گفت: ۳۲ هزار پرونده در بنیاد شهید استان تهران وجود دارد که در این میان نه هزار پرونده متعلق به شهدا و ۲۱ هزار پرونده مربوط به جانبازان و ایثارگران و آزادگان است.