نشانه‌های اختلال خواب و راه درمان آن
نشانه‌های اختلال خواب و راه درمان آن

گروه سلامت شهریاریها :خسرو صادق نیت، رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی گفت: افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند و روزها دیر بیدار می‌شوند، دچار اختلال خواب هستند، اختلالی که در تعطیلات بیشتر خودنمایی می‌کند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در پاسخ به پرسش امیر از تهران درباره علایم اختلال خواب و […]

13921224000691_PhotoAگروه سلامت شهریاریها :خسرو صادق نیت، رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی گفت: افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند و روزها دیر بیدار می‌شوند، دچار اختلال خواب هستند، اختلالی که در تعطیلات بیشتر خودنمایی می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در پاسخ به پرسش امیر از تهران درباره علایم اختلال خواب و راه درمان آن اظهار داشت:  افرادی که برنامه خوابشان به تاخیر می‌افتد یعنی در حدود ساعت 3 تا 5 صبح به خواب می‌روند و روزها در حدود ساعت 11تا  14 از خواب بیدار می‌شوند دچار بیماری و اختلال خواب هستند.

رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی گفت: این یک بیماری و اختلال شایع در جوامع امروزی و به خصوص جوانان است که به دلیل وجود وسایل سرگرم کننده‌ای چون کامپیوتر، اینترنت، تلویزیون و برنامه‌های ماهواره‌ای به وقوع می‌پیوندد.

رئیس بیمارستان بهارلو  تصریح کرد: در واقع ریتم‌های بیولوژیک بدن نیز با این اتفاق همراهی می‌کند چرا که دیر به خواب رفتن را بدن راحت‌تر تحمل می‌کند و  زود خوابیدن در این حالت سخت‌تر است.