مه آفرید اعدام شد
مه آفرید اعدام شد

شهریاریها : حکم اعدام مه آفرید امیر خسروی، متهم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیاردی سحرگاه روز شنبه سوم خردادماه در محل زندان اوین اجرا شد. به گزارش خبرنگار مهر،مه آفرید امیرخسروی ، فعالیت اقتصادی خود را با کارخانه آب معدنی داماش آغاز کرد و در مدت کوتاهی با همکاری برادرانش گروه امیرمنصور آریا […]

IMG13563298شهریاریها : حکم اعدام مه آفرید امیر خسروی، متهم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیاردی سحرگاه روز شنبه سوم خردادماه در محل زندان اوین اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر،مه آفرید امیرخسروی ، فعالیت اقتصادی خود را با کارخانه آب معدنی داماش آغاز کرد و در مدت کوتاهی با همکاری برادرانش گروه امیرمنصور آریا را تاسیس کردند که چندین شرکت بزرگ و کوچک و کارخانه زیر مجموعه آن بود.

عباس جعفری دولت آبادی ، دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه رسیدگی به اتهامات اعضای این گروه در تشریح کیفرخواست گفت: صاحبان اصلی شرکت سرمایه‌گذاری آریا، چهار فرزند ذکور منصورخان امیرخسروی، از ملاکین منطقه‌ی عمارلو در شهرستان رودبار می‌باشند. برادران خسروی پیش از تأسیس شرکت آب معدنی داماش، زندگی کاملاً معمولی داشتند، تا این که چند سال قبل، تصمیم به اخذ وام و تأسیس یک واحد صنعتی تولید آب معدنی در منطقه‌ داماش شهرستان رودبار گرفتند. آنان در همان گام اول برای تسریع در روند اجرایی و پیش‌برد اهداف خود، با ارتباط‌های ناصحیح با برخی عناصر اجرایی و سیاسی و پرداخت رشوه اولین قدم را برداشتند و ثروتی کسب کردند. این ارتباط‌های ناصحیح و پرداخت رشوه و کسب درآمد نامشروع به کام آنان شیرین آمد. آنان در سال ۱۳۸۵ شرکتی به نام «توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا» تأسیس کردند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ اقدامی در آلوده‌سازی افراد و عوامل موثر دستگاه‌ها فروگذار نکرده‌اند. طبق اسناد موجود در پرونده، ده‌ها مورد پرداخت رشوه به برخی از کارکنان، مدیران بانک‌ها و افراد و برخی دستگاه‌های اجرایی تحت عناوین مختلف صورت گرفته است.

گروه مذکور در چند سال اخیر با رهبری «مه آفرید» با فساد پیچیده و سازمان‌یافته و ارتباطات ناصحیح و پرداخت رشوه‌های کلان و یا پرداخت‌هایی تحت عناوین دیگر به چند هزار میلیارد تومان ثروت نامشروع دست یافت .

پس از رسیدگی به این پرونده در دادگاه انقلاب چهار متهم اصلی این پرونده به اعدام محکوم شدند که حکم مجازات آنها در دیوان عالی کشور تائید شد.

صبح امروز سایت دادستانی تهران اعلام کرد، حکم محکومیت به اعدام محکوم‌علیه زندانی مه‌آفرید امیرخسروی فرزند منصور، که از بابت افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش‌های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه، به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید شده بود، سحرگاه روز شنبه، سوم خردادماه 1393 در محل زندان اوین اجرا شد.