مهندس محمودی : ظرفیت تلفن همراه پاسخگوی غرب تهران نیست
مهندس محمودی : ظرفیت تلفن همراه پاسخگوی غرب تهران نیست

شهریاریها : به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شهرستان های ملارد، شهریار و قدس سه شهرستان غرب استان تهران هستند که با جمعیتی عظیم نزدیک به یک و نیم میلیون نفر در حوزه سرمایه های انسانی در جایگاه بسیار استراتژیک قرار دارند و نزدیکی آن ها به پایتخت بر اهمیت این سه شهرستان افزوده است. رشد […]

شهریاریها : به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شهرستان های ملارد، شهریار و قدس سه شهرستان غرب استان تهران هستند که با جمعیتی عظیم نزدیک به یک و نیم میلیون نفر در حوزه سرمایه های انسانی در جایگاه بسیار استراتژیک قرار دارند و نزدیکی آن ها به پایتخت بر اهمیت این سه شهرستان افزوده است.

رشد زیاد جمعیت این شهرستان ها سبب شده تا بسیاری از کارشناسان جمعیت این سه شهرستان را تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیون نفر پیش بینی کنند.

طبیعی است که این میزان بالای جمعیت نیاز به خدمات مطلوب در حوزه های گوناگون از جمله حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند، اما علی رغم نزدیکی به پایتخت بسیاری از مردم این منطقه از آنتن دهی همراه اول در این منطقه راضی نیستند.

ما هزینه می دهیم و حق داریم خدمات مطلوب بخواهیم

فاطمه اصلانی، یکی از شهروندان وحیدیه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همراه اول در شهر وحیدیه اصلا آنتن نمی دهد و علی رغم اینکه ما هزینه پرداخت می کنیم و حق داریم مانند سایر مردم از خدمات تلفن همراه استفاده کنیم اما متاسفانه در عمل این اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: ما ساکن محله « قصبه» هستیم و در اکثر اوقات از آنتن دهی این اپراتور نارضایتی داریم، این امر نه تنها برای من که برای همسایه های ما نیز صادق است.

سه ماه است از آنتن دهی خوب محرومیم

شیوا محسنی، یکی از اهالی روستاهای اطراف ملارد نیز به خبرنگار مهر گفت: آنتن دهی همراه اول از قبل از عید در این منطقه ضعیف شده و با اینکه هر جا توانستیم اعتراض کردیم اما هنوز درست نشده است.

وی گفت: واقعا همراه اول در این منطقه بازدهی مناسب را ندارد.

ایمان عباسی، از مارلیک نیز در این مورد به خبرنگار مهر گفت: حدود سه ماه است که خیابان مریم واقع در مارلیک از داشتن آنتن همراه اول محروم است و استفاده مناسب از این شبکه برای ما بسیار سخت و مشکل شده است.

وی گفت: برخی مسئولین وعده دادند که دکل آنتن تلفن همراه در این منطقه نصب می کنند اما هنوز این اتفاق نیفتاده و اصلا همراه اول اینجا آنتن ندارد و بسیار سخت می توانیم با کسی تماس بگیریم، از مسئولین تقاضا دارم به مشکلات ما رسیدگی کنند.

ظرفیت حجمی دکل های نصب شده تلفن همراه در منطقه پاسخگوی جمعیت منطقه نیست

سام توکلی، کارشناس مسائل فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که باید فضای عادلانه ای برای کسب و کار تلفن های همراه در کشور ایجاد شود تا مردم از خدمات عادلانه بهره گیری کنند، افزود: ایجاد رقابت در بازار موجب افزایش کیفیت خدمات دهی می شود و مشتری به عنوان مهمترین رکن حلقه کسب و کار ناراضی مخواهد بود.

وی افزود: ظرفیت حجمی دکل های نصب شده در منطقه پاسخگوی این جمعیت نیست، دید اپراتورهای تلفن همراه به این منطقه یک دید شهرستانی است، در حالیکه تراکم این جمعیت زیاد در سه شهرستان ملارد، شهریار و قدس بسیار بیشتر از یک شهرستان بوده و نیاز به تجهیزات مورد استفاده در تهران با همان حجم است.

این کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: متاسفانه در حال حاضر اپراتورهای تلفن همراه تنها به کسب درآمد فکر کرده و گویا رضایت مردم برایشان اهمیتی ندارد.

توکلی گفت: اگر بتوانیم در حوزه آنتن های تلفن همراه از ظرفیت تولید کنندگان داخلی استفاده کنیم و تنها به واردات اجناس بی کیفیت چینی بسنده نکنیم هم در هزینه کرد بودجه صرفه جویی کرده و می توانیم آنتن های بیشتری نصب کنیم و هم کیفیت خدمات دهی افزایش خواهد یافت.

ظرفیت کنونی تلفن همراه پاسخگوی افرادی که در این منطقه از موبایل استفاده می کنند نیست

محمد محمودی شاه نشین، نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این منطقه روزها به واسطه تعداد کارگاه ها و مراکز کارگاهی و کارخانه ای و صنعتی و خدماتی پذیرای حجم زیادی از مردم تهران و شهرهای اطراف است و جمعیت زیادی از تهران به این منطقه وارد می شوند.

وی گفت:این افراد به طور طبیعی تعداد زیادی از تلفن های همراه با خود به این مناطق می آورند و جمعیت استفاده کنندگان از تلفن همراه بین ۳ تا ۴ برابر می شود.

محمودی شاه نشین با بیان این که زمانی که تعداد افراد استفاده کننده از تلفن همراه زیاد می شود آنتن دهی سخت تر می شود، اضافه کرد: توزیع شبکه مخابرات برای آنتن دهی و ظرفیت آنتن ها بر اساس کدهای ورودی که در شهرهای مختلف فروخته است مشخص می شود و جمعیت ورودی به شهرستان ها سبب تکمیل و سر ریز میزان ظرفیت آنتن های شبکه تلفن همراه شود.

نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی افزود: قبلا یک مرحله هم این ظرفیت توسط متولیان امر افزایش داده شده ولی این میزان افزایش کافی نیست و تقاضای ما افزایش بیش از این مقدار ظرفیت است و تقاضای مربوط را به مسئولین ارائه کرده ایم، دانشگاه های این منطقه تنها ۴۰ هزار دانشجو دارند، یعنی هر روز صبح فقط ۴۰ هزار دانشجو با موبایل وارد این منطقه می شوند که نیاز است افزایش ظرفیت به صورت جدی در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

به گزارش مهر، به هر تقدیر امیدواریم در عصر ارتباطات و اهمیت ارتباطات نوین که تماس های تصویری و بسیاری از انواع دیگر ارتباطات در جهان مطرح است بتوانیم در نزدیکی پایتخت از رضایت حداقلی مردمی که برای دریافت خدمات هزینه پرداخت می کنند را شاهد باشیم.