مدیر کل هواشناسی البرز: آسمان البرز بهاری می‌شود
مدیر کل هواشناسی البرز: آسمان البرز بهاری می‌شود

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، اظهار داشت: طی روزهای اخیر و با تثبیت شرایط جوی، شاهد آسمانی صاف و افزایش حدود 3 درجه‌ای دمای هوا در اکثر مناطق استان البرز روبه‌رو بودیم. وی در پاسخ به این پرسش که شرایط جوی فوق تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: […]

we1شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، اظهار داشت: طی روزهای اخیر و با تثبیت شرایط جوی، شاهد آسمانی صاف و افزایش حدود 3 درجه‌ای دمای هوا در اکثر مناطق استان البرز روبه‌رو بودیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شرایط جوی فوق تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: از روز گذشته سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور شده که این سامانه از ظهر روز یکشنبه، آسمان استان البرز را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.
این مسئول افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی با نفوذ جریانات شمالی و بارش‌های پراکنده در استان‌های شمالی کشور، دمای هوا در این استان برای روزهای یکشنبه و دوشنبه حدود 2 تا 3 درجه کاهش می‌یابد.
رحمانیان بیان داشت: همچنین از ظهر روز یکشنبه تا صبح دوشنبه در مناطق شمالی استان البرز و ارتفاعات منتظر بارش پراکنده باران و بارش‌های بهاری هستیم.
وی افزود: بنابراین طی این 2 روز انتظار داریم که آسمان استان البرز ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد، گرد و خاک در برخی ساعات و بالاخره بارش‌های پراکنده باشد.
مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز تصریح کرد: از عصر روز دوشنبه به بعد، با خروج این سامانه، آسمان استان صاف تا کمی ابری می‌شود و انتظار افزایش یک تا 2 درجه‌ای دمای هوا را داریم.
رحمانیان در پایان گفت: امیدواریم در بهار امسال شاهد بارش‌های مناسبی باشیم تا بخشی از کمبود آب ناشی از بارش اندک برف و باران در پاییز و زمستان سال 93 جبران شود.