مدیرکل هواشناسی استان البرز: بارش‌های جدید برف در راه است
مدیرکل هواشناسی استان البرز: بارش‌های جدید برف در راه است

شهریاریها :منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از یک دوره بارش برف سنگین که منجر به کاهش کم‌ سابقه دمای هوا در استان البرز و شهرستان‌های این استان شد، در روزهای اخیر شاهد شرایط جوی پایدار در این استان بودیم. وی تصریح کرد: از اوایل هفته جاری روند […]

هواشهریاریها :منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از یک دوره بارش برف سنگین که منجر به کاهش کم‌ سابقه دمای هوا در استان البرز و شهرستان‌های این استان شد، در روزهای اخیر شاهد شرایط جوی پایدار در این استان بودیم.

وی تصریح کرد: از اوایل هفته جاری روند گرم‌تر شدن دمای هوا در شهرستان‌های مختلف استان البرز ملموس‌تر بود و این وضعیت را پیش از این پیش‌بینی کرده بودیم.

* افزایش دمای هوای کرج تا 10 درجه بالای صفر

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که شرایط فعلی تا چه زمانی تداوم خواهد داشت، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی انتظار داریم که حداقل تا روز شنبه این روند ادامه داشته و در این روزها شاهد آسمانی صاف و همراه با گرم‌تر شدن دمای هوا باشیم.

رحمانیان گفت: بر اساس این پیش‌بینی‌ها دمای هوا در روزهای جمعه و شنبه در شهرستان‌های مختلف استان البرز افزایش می‌یابد، به صورتی که انتظار داریم در روز جمعه حداکثر دما به حدود 10 درجه بالای صفر برسد.

وی متذکر شد: با توجه به شرایط جوی به احتمال فراوان از روز یکشنبه آینده سامانه بارشی جدیدی وارد کشور و استان البرز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: بنابراین انتظار داریم که از روز یکشنبه بیست و هفتم بهمن ماه سال جاری، سامانه بارشی در استان البرز فعال بوده و با افزایش ابر و وزش باد، شاهد بارش‌ جدید برف در البرز باشیم.

رحمانیان گفت: این بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده پیش‌بینی می‌شود و از روز سه‌شنبه به بعد شاهد آسمانی نیمه ابری تا صاف در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: امیدواریم ماه‌های انتهایی سال جاری در سراسر کشور و استان البرز همراه با افزایش بارندگی‌ها بوده و بتوانیم از نعمات آسمانی بیشتری برخوردار باشیم.