عباس کیارستمی در گذشت
عباس کیارستمی در گذشت

شهریاریها :  فیلمساز بزرگ سینمای ایران و جهان پس از تحمل یک دوره سخت بیماری، عصر امروز دارفانی را وداع گفت، عباس کیارستمی، نویسنده و کارگردان دو فیلم ورزشی سینمای ایران محسوب می شد. عباس کیارستمی که بدون تردید یکی از نامدارترین فیلمسازان سینمای دنیا محسوب می شد پس از تحمل یک دوره بیماری سخت […]

۱۳۹۲۰۸۱۲۰۰۰۴۳۴_PhotoAشهریاریها :  فیلمساز بزرگ سینمای ایران و جهان پس از تحمل یک دوره سخت بیماری، عصر امروز دارفانی را وداع گفت، عباس کیارستمی، نویسنده و کارگردان دو فیلم ورزشی سینمای ایران محسوب می شد.

عباس کیارستمی که بدون تردید یکی از نامدارترین فیلمسازان سینمای دنیا محسوب می شد پس از تحمل یک دوره بیماری سخت سرطان و در حالی که برای مداوای مریضی خود به فرانسه سفر کرده بود، درگذشت.

مرحوم کیارستمی که تا عصر امروز به شرایط مطلوبی رسیده بود ناگهان دچار وخامت حال شد و به دلیل سکته قلبی چشم از جهان فروبست تا هواداران خود را چشم انتظار بیست و چهارمین فیلم بلند خود بگذارد تا یک بار دیگر خود را به سینماگر مورد علاقه اش، آکیراکوروساوا برساند.

عباس کیارستمی که بدون تردید یکی از پرافتخارترین فیلمسازان سینمای دنیا محسوب می شود سال های اخیر را به ساخت فیلم های بین المللی با شرکت بازیگران بزرگ دنیا گذراند و یکی از مفاخر سینمای هنری دنیا محسوب می شد به نوعی که بسیار از فیلمسازان بزرگ سینمای دنیا درباره وی به بیان اظهارنظرهای جالبی می پرداختند، ژان لوک گدار درباره وی گفته بود سینمای دنیا با کیارستمی تمام می شود.

وی که سابقه دریافت جایزه معتبر نخل طلای کن را در کارنامه خود داشت دو بار اقدام به نوشتن دو فیلمنامه ورزشی (مرتبط با ورزش) کرد، اولی توسط خود در سال ۱۳۵۲ با نام مسافر و دومی نیز با عنوان نجوا توسط پرویز شهبازی و در سال ۱۳۷۸ ساخته شد.

عباس کیارستمی، سال ها در بین ۱۰ سینماگر اول دنیا قرار داشت و بارها با آثار خود منتقدان بزرگ سینمای جهان را شکگفت زده کرده بود، در یکی از آخرین رده بندی های سینماگران دنیا که توسط روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۱ انجام گرفت، کارگردان هنری سینمای ایران و جهان در رده ششم و بالاتر از بسیاری از بزرگان سینمای جهان قرار گرفته بود.

نویسنده، کارگردان، عکاس، نقاش و … بزرگ جامعه هنری ایران که تقریبا همه جوایز معتبر سینمایی دنیا را از آن خود کرده بود آثار سینمایی همچون خانه دوست کجاست؟ گزارش، طعم گیلاس، باد ما را خواهد برد، زندگی و دیگر هیچ، زیر درختان زیتون و … را در کارنامه خود داشت.

پایگاه خبری ” شهریاریها ” این ضایعه را به مردم ایران تسلیت می گوید و از خداوند متعال برای آن مرحوم درخواست رحمت و مغفرت دارد.