ضرورت نگاه ویژه مدیران استان به شهرستان بهارستان
ضرورت نگاه ویژه مدیران استان به شهرستان بهارستان

شهریاریها : سعید ناجی امشب در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدیران کل استانی باید توجه و نگاه ویژه‌ای نسبت به شهرستان بهارستان داشته باشند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان بهارستان جدیدالتاسیس بوده و مردم منطقه با مشکلات عدیده‌ای دست به گربیان هستند، ضرورت دارد که مدیران کل استانی   توجه […]

فرمانداری هاشهریاریها : سعید ناجی امشب در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدیران کل استانی باید توجه و نگاه ویژه‌ای نسبت به شهرستان بهارستان داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان بهارستان جدیدالتاسیس بوده و مردم منطقه با مشکلات عدیده‌ای دست به گربیان هستند، ضرورت دارد که مدیران کل استانی   توجه و نگاه ویژه‌ای نسبت به این منطقه داشته باشند.

فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به جدیدالتاسیس بودن شهرستان بهارستان  افزود: در نوع مصوبه تأسیس این شهرستان، نواقصی وجود دارد، که نیازمند طرح تقسیماتی جدید هستیم، که در صورت اصلاح این مصوبه، شمار زیادی از مشکلات این شهرستان   برطرف خواهد شد.

ناجی با اشاره به انجام ملاقات‌های روزانه با مردم تأکید کرد: بافت جمعیتی این شهرستان نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد، مردم مشکلات زیادی دارند و علاقمند به ملاقات با مسئولین هستند، که این ملاقات‌های مردمی، همانند آبی بر آتش  مشکلات مردم می‌تواند باشد.

وی اذعان داشت: رشد و تراکم بالای جمعیت، کیفیت شکل‌گیری  منطقه که از بدو شکل‌گیری بدون رعایت ضوابط  شهرسازی بوده، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب شهری، فرهنگی و رفاهی در منطقه، فرسودگی تاسیسات و شبکه‌های  آبرسانی، در کنار مشکلات ساختار اداری شهرستان از جمله مشکلات منطقه است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهارستان تأکید کرد: عدم توجه به مشکلات مردم می‌تواند مسائل و مشکلات مختلفی را برای مسئولان در سطوح مختلف به وجود آورد، که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر مشکلات مردم مورد رسیدگی قرار گیرد.

ناجی با اشاره به وجود 2 بخش و 3 شهر در شهرستان بهارستان افزود: شهر گلستان براساس تقسیمات ایجاد شده،  به عنوان مرکزیت شهرستان قلمداد می‌شود، که ایراداتی براین تقسیمات وارد است، چراکه باید ابتدا بخش مرکزی شهرستان مشخص می‌شد، که این امر محقق نشده است.  ناجی تصریح کرد: چون این تعریف در بخش مرکزی شکل نگرفته، باید صبر کنیم تا تقسیمات جدید شهرستان شکل گیرد، آن وقت مرکزیت شهرستان شناخته خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: توجه به ورزش و قهرمانان ورزشی باید انجام شود، که با برنامه‌ریزی بیشتر در جهت رفع مشکلات این قشر نیز، شاهد رشد و شکوفایی بیش از گذشته باشیم.

فرماندار شهرستان بهارستان گفت: اعتبارات لازم برای احداث  بیمارستان  64 تختخوابی و کمربندی جنوبی شهرستان از محل منابع اعتبارات ملی کشور تغذیه می‌شود و با توجه به شرایط به وجود آمده برای دولت، امیدواریم اقداماتی از سوی دولت خدمتگذار و مسئولان نظام صورت گیرد.

ناجی با اشاره به مشکلات پایانه حمل و نقل بار استان تهران  در نسیم شهر، بیان داشت: پایانه نسیم شهر زمانی که احداث شد، خارج از شهر تهران بود و با گسترش منطقه، در منطقه  مسکونی قرار گرفت، که مشکلاتی زیادی برای منطقه به وجود آورده است.

وی افزود: مقدمات انتقال این پایانه به منطقه‌ای دیگر آغاز شده، که با توجه به وسعت این پایانه زمان زیادی، برای این جابه جایی نیاز است.

فرماندار شهرستان بهارستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: نظارت بر تمامی واحدهای صنفی وجود دارد، اما با توجه به گستردگی این واحدها باید بیشتر از گذشته بر آنها نظارت شود، البته نباید با واحدهای صنفی و تولیدی غریبانه و به صورت قهری برخورد کرد.

ناجی اضافه کرد: ساختار فیزیکی شهر، نوع استقرار ادارات در منطقه، مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده که با ایجاد شهرک اداری و ساماندهی ادارات شاهد کاهش مشکلات باشیم.

وی تأکید کرد: ترافیک در منطقه به ساختار فیزیکی و کالبد  شهر برمی‌گردد که، حتی با وجود تلاش بی‌وقفه عوامل راهنمایی و رانندگی، قادر به رفع ترافیک نیستند؛ در این راستا برخی از عوامل فیزیکی از جمله عدم تأمین پارکینگ برای واحدهای مسکونی و تجاری مزید بر علت شده است.