شهید آژند با تأسی از شهدای کربلا جان خود را فدا کرد
شهید آژند با تأسی از شهدای کربلا جان خود را فدا کرد

شهریاریها : حسن آژند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران با اشاره خصوصیات اخلاقی شهید محمد آژند از مدافعین حرم اظهار کرد: شهید آژند مداح اهل بیت (ع) و به همین دلیل از خصوصیات اخلاقی خاصی برخوردار بود. وی بیان کرد: شهید آژند برای ترویج اسلام حتی از کوچک کردن […]

۱۳۹۴۱۲۲۷۰۰۰۳۸۴_PhotoAشهریاریها : حسن آژند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران با اشاره خصوصیات اخلاقی شهید محمد آژند از مدافعین حرم اظهار کرد: شهید آژند مداح اهل بیت (ع) و به همین دلیل از خصوصیات اخلاقی خاصی برخوردار بود.

وی بیان کرد: شهید آژند برای ترویج اسلام حتی از کوچک کردن خود نیر ابایی نداشت و همیشه در راه ترویج اسلام و تشییع اقدام می‌کرد و برای تمام افراد در هر سنی روش خاص خود را به کار می‌بست.

پدر شهید آژند تصریح کرد: وی دو سال بود که قصد رفتن به سوریه و دفاع از حرم اهل بیت (ع) را داشت اما با مخالفت محل کار خود روبه‌رو می‌شد، بعد از این دو سال قصد کرد تا خود را بازخرید کند، من به او گفتم که اگر خودت را بازخرید کنی حق و حقوقت از بین می‌رود برای همین سعی کن محل کار خود را عوض کنی.

وی خاطرنشان کرد: شهید آژند بعد از مدتی توانست که محل کار خود را تغییر دهد و در آنجا موافقت مسئولان را برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم اهل بیت جلب کرد.

آژند با اشاره به نحوه شهادت شهید گفت: آن طور که همزمان محمد می‌گویند وی فرمانده یک دسته بود، در یکی از ماموریت‌ها افراد این دسته در تله تکفیری‌ها می‌افتند و شهید آژند نیز تیر می‌خورد، با توجه به احتمال به شهادت رسیدن تمام افراد دسته، وی به هم‌رزمان خود می‌گوید که شما بروید من تکفیری‌ها را سرگرم می‌کنم.

وی در پایان متذکر شد: شهید آژند برای حفظ جان هم‌رزمان خود در آنجا می‌‌ماند و تکفیری‌ها را سرگرم می‌کند و بعد مدتی دفاع جانانه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد، هم‌رزمان وی در خاطرات خود می‌گفتند که اگر شهید آژند فداکاری نمی‌کرد همه آنها به شهادت می‌رسیدند، وی با تأسی از شهدای کربلا فداکاری کرد و از جان خود گذشت.