شهرستان قدس در صدور پرونده بهره برداری در استان تهران پیشتاز است
شهرستان قدس در صدور پرونده بهره برداری در استان تهران پیشتاز است

شهریاریها :معاون امور اکتشافات معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران از پیشتازی شهرستان قدس در صدور پرونده بهره برداری معادن در این استان خبر داد.  به گزارش خبرنگار مهر، مجید پورمقدم عصر روز گذشته در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معادن شهرستان قدس در رابطه با ساماندهی معادن شهرستان اظهار داشت: قدس یکی […]

110412092123_breakiشهریاریها :معاون امور اکتشافات معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران از پیشتازی شهرستان قدس در صدور پرونده بهره برداری معادن در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار مهر، مجید پورمقدم عصر روز گذشته در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معادن شهرستان قدس در رابطه با ساماندهی معادن شهرستان اظهار داشت: قدس یکی از بهترین مصالح را از لحاظ دانه بندی و ماده معدنی دارد این در حالیست که از تمام ظرفیتهای موجود در این حوزه استفاده نمی شود.

وی افزود: معادن موجود در قدس به دلیل خصوصیات و ویژگی های مثبتی که دارد، می تواند موجب اشتغالزایی، تولید و توسعه شهرستان شود.

این مسئول عنوان کرد: برغم تمامی مزیتها ناشی از وجود معادن در شهرستان قدس، اما این امر تبعات بسیاری از جمله مشکلات حمل و نقل و آلودگی محیط زیست را نیز به همراه دارد که امید می رود این مشکلات با همکاری ادارات محیط زیست، آب و منابع طبیعی کاهش پیدا کند.

پورمقدم ادامه داد: با توجه به اصلاحیه قانون معادن، حمایت از سرمایه گذار و ایجاد ضریب امنیت سرمایه گذاری زمانی حاصل می شود که پروانه دراز مدت صادر شود.

معاون امور اکتشافات معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران یادآور شد: در این زمینه این سازمان  فراخوانی را مبنی بر صدور مجوز برای معدن دارها صادر کرد و از مجموع 57 معدن شهرستان قدس تاکنون 32 مجوز برای معادن این شهرستان صادر شده است.

وی گفت: از این میزان اکنون سه معدن همچنان با مجوز دفتر فنی استانداری فعالیت می کنند، 17 فقره نیز اقدام به پیگیری نکردند و یک معدن هم غیرفعال است.

پورمقدم اضافه کرد: معادنی که مجوز خود را تمدید نکرده اند هرچه سریعتر نسبت به این مهم اقدام کنند زیرا ممکن است در آینده با مشکلات حقوقی و قضایی بسیاری مواجه شوند.

این مسئول افزود: مسئله دیگری که اهمیت بسیاری دارد بحث وصول 15 درصدی حقوق دولتی است که تمام این میزان در شهرستان محل استقرار معادن هزینه می شود.