شهرستانهای استان تهران با مشکلات پیچیده عمرانی مواجه است
شهرستانهای استان تهران با مشکلات پیچیده عمرانی مواجه است

شهریاریها :وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرستانها و مناطق مهاجرنشین استان تهران با معضلات و مشکلاتی در حوزه عمرانی مواجهیم که متاسفانه بیشترین تبعات آن نیز متوجه اقشار ضعیف جامعه است. به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی بعدازظهر پنجشنبه در جریان سفر به بهارستان به همراه نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس […]

IMG09372299شهریاریها :وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرستانها و مناطق مهاجرنشین استان تهران با معضلات و مشکلاتی در حوزه عمرانی مواجهیم که متاسفانه بیشترین تبعات آن نیز متوجه اقشار ضعیف جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی بعدازظهر پنجشنبه در جریان سفر به بهارستان به همراه نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس از پروژه های عمرانی این شهرستان بازدید به عمل آورد، هدف از این سفر بررسی موانع و مشکلات احتمالی و رفع آنها به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه های بود.

تسریع در  تکمیل و بهره برداری از اولین بیمارستان بهارستان که نبود آن تاکنون تبعات و خسارات فراوانی را متوجه مردم این منطقه ساخته از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است که آقای وزیر در بدو ورود به سراغ ساختمان در حال احداث آن رفت و از نزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی و نحوه تکمیل قرار گرفت.

 نوید وزیر راه و شهرسازی برای بهره برداری از تنها بیمارستان بهارستان

وزیر راه و شهرسازی با ذکر این نکته که در مناطق مهاجر نشین استان تهران با معضلات و مشکلاتی مواجهیم که متاسفانه بیشترین تبعات آن نیز متوجه اقشار ضعیف جامعه است، اظهار داشت: بیمارستان امام حسین(ع) بهارستان با اعتبارات ملی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و توسط پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت و تکمیل است که با تامین اعتبارات لازم و رفع مشکلات آن به زودی مردم منطقه شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن خواهند بود.

آخوندی تاکید کرد: تمام تلاش پیمانکاران بیمارستان بر این است تا با تحویل و بهره برداری این مرکز بهداشتی تا پیش از خرداد سال 94، آماده بهره برداری و تحویل مردم شود.

این مسئول با اشاره به برخی مشکلات شهرستانهای حاشیه پایتخت گفت: در نقاط جنوب غرب استان تهران با یک پدیده بسیار پیچیده و سخت مواجه هستیم که برغم تراکم جمعیتی بالا از کمترین امکانات رفاهی، درمانی، بهداشتی و خدماتی برخوردار هستند لذا ما تلاش داریم نسبت به شهرستانهای اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران خواست در این حوزه که می توانند نقش اثر گذاری داشته باشند با تدبیر وارد شوند و افزود: باید با کمک شورای شهرها و شهرداریهای این مناطق نسبت به ارتقای سطح خدمات شهری تلاش کنیم، نمی‌شود مانند سایر شهرهای کشور به این منطقه نگاه کرد چراکه باید برای بهبود این چنین بافت‌های ناکارآمد شهری اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

جاده ساوه به طول 5 کیلومتر ترمیم و بازسازی می شود

وزیر راه و شهرسازی در جریان این سفر ضمن بازدید از معابر شهری بهارستان، وضعیت جاده و  راه های پرتردد این شهرستان را در شان مردم ندانست و تاکید کرد: برای رفع معضلات جاده ای منطقه، وزارت راه و شهرسازی  اصلاح و بازسازی پنج کیلومتر از این نقاط را متعهد می شود.

آخوندی متذکر شد: با تهیه طرح ویژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به زودی عملیات ترمیم و روش آسفالت محور جاده ساوه در شهرستان بهارستان عملیاتی خواهد شد تا وضعیت نابسامان این مسیر بهبود یابد.

این مسئول همچنین از طرح ضرب الاجلی در بزرگراه های ارتباطی بین جاده ای بهارستان و شهرستانهای همجوار خبر داد و افزود: با توجه به امکانات زیربنایی در خط راه‌آهن قدیم تهران – پرند و تهران – قم به منظور برون رفت از برخی مشکلات جاده ای به زودی طرح‌های ضرب‌الاجلی به اجرا در خواهد آمد.

عوارضی دوم اتوبان تهران – ساوه حذف می شود

حذف عوارضی دوم اتوبان تهران – ساوه  از دیگر خواسته های مسئولین شهرستان بود که با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی مواجه شد و وی گفت: برای  برچیده شدن این عوارضی در اولین فرصت کمیته‌ای کارشناسی تشکیل خواهد شد تا مقدمات اصولی این پروسه طی شود.

همچنین نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان پیگیری مطالبات بحق و قانونی مردم را وظیفه و افتخاری بزرگ برای مسئولین برشمرد و اظهار داشت: بهارستان با 700 هزار جمعیت همچون دیگر شهرستانهای استان در سایه محرومیت پایتخت قرار گرفته و با معغلات  پیچیده ای دست و پنجه نرم می کند که رفع این معضلات و افزایش رفاه مردم نگاه ویژه مسئولین استانی و کشوری را می طلبد.

ابراهیم نکو ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منطقه افزود: این شهرستان متراکم ترین شهرستان کشور است که در هر کیلومتر مربع آن هفت هزار و  818 نفر ساکن هستند لذا با توجه به شتاب رشد جمعیت در این منطقه، متاسفانه رشد زیرساخت ها متناسب نبوده و شاهد فقر جدی و آشکار در زیرساخت های منطقه هستیم.

بیمارستان امام حسین (ع) بهارستان تا سوم خرداد به بهره برداری میرسد

در ادامه فرماندار بهارستان نیز با اشاره به فقر امکانات رفاهی و خدماتی و درمانی در شهرستان عنوان کرد:  متاسفانه بهارستان با این حجم جمعیت فاقد حتی یک تخت بیمارستانی و اورژانسی است که در جریان  سفر اخیر  وزیر بهداشت و درمان به منطقه مقرر شد در صورت تکمیل ساختمان بیمارستان امام حسین (ع) این وزارتخانه نیز نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز آن اقدام کرده و تا تاریخ سوم خرداد ماه 94 این مرکز مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گیرد.

بیژن سلیمان پور راکد ماندن عملیات احداث کمربندی جنوبی شهرستان، جمع‌آوری عوارضی ابتدای آزاد راه تهران – ساوه، احداث رمپ و لوپ و راه دسترسی به آزاد راه تهران – ساوه در بهارستان و ترمیم آسفالت این جاده را از مهمترین مطالبات مردم این منطقه برشمرد که دولت باید نسبت به انجام آنها توجه ویژه‌ای داشته باشد.