شهردار شهریار: پر خطر بودن شرکت گاز امیریه به فرمانداری شهریار اعلام شده بود
شهردار شهریار: پر خطر بودن شرکت گاز امیریه به فرمانداری شهریار اعلام شده بود

شهریاریها : شهردار شهریار گفت: شهرداری شهریار بعد از حادثه پلاسکو طی نامه ای لیست اماکن پر خطر از جمله شرکت گاز امیریه شهریار را به فرمانداری این شهرستان اعلام کرده بود. مسعود رهنما، در خصوص انفجار روز گذشته در شرکت گاز امیریه اظهار داشت: تجهیزات کارگاه شرکت گاز امیریه مربوط به سنوات گذشته است […]

شهریاریها : شهردار شهریار گفت: شهرداری شهریار بعد از حادثه پلاسکو طی نامه ای لیست اماکن پر خطر از جمله شرکت گاز امیریه شهریار را به فرمانداری این شهرستان اعلام کرده بود.

مسعود رهنما، در خصوص انفجار روز گذشته در شرکت گاز امیریه اظهار داشت: تجهیزات کارگاه شرکت گاز امیریه مربوط به سنوات گذشته است و در گذشته هیچ منزل مسکونی در آن مکان وجود نداشته است، اما طرح تفصیلی جدید آن مناطق را مسکونی و مجموعه شرکت گاز را با کاربری اداری-انتظامی تعریف کرده است.

وی اضافه کرد: از طرفی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهریار در آن منطقه یک سری اجاره نامه هایی در آن منطقه صادر کرده که به نظر ما این اقدام خرد کردن اراضی است، اما به لحاظ قانونی، با توجه به این که اجاره نامه های اوقاف از نظر ما سند رسمی محسوب می شود، ملزم به صدور جواز هستیم، در حالی که در واقع این نحوه خرد کردن زمین ها و تبدیل املاک به ریزدانه آسیب هایی را به مدیریت شهری وارد می کند.

شهردار شهریار اضافه کرد: به هرحال این شرکت گاز تمام مراحل قانونی راه اندازی را طی کرده است، اما با توجه به نزدیک شدن املاک مسکونی به این شرکت، اخطارهای لازم از طرف شهرداری برای انتقال این شرکت گاز داده شده است، این حادثه هم که اتفاق افتاده، عمدتا بر اساس کارشناسی های انجام شده بر اساس خطای انسانی بوده، یعنی نقص تجهیزات و یا مشکل فنی نبوده است.

وی با بیان این که استانداردهای ایمنی توسط عوامل انسانی کنترل نشده است، اضافه کرد: البته تحقیقات در این مورد در حال انجام است و ظرف یکی دو روزه آینده نظر دقیق کارشناسی در مورد علت وقوع حادثه اعلام می شود، اما این موارد را در رشد مناطق مسکونی و چسبیدن آن ها به دامداری ها، کارخانجات و دیگر اماکن مشابه شاهد هستیم.

رهنما افزود: ما در شهرداری کارگاه ها، مرغداری ها، دامداری ها و کارگاه های فراوانی را به دلیل نزدیک بودن به مناطق مسکونی تعطیل کردیم، در این مورد نیز اخطارهایی داده شده، اما شرایط جابجایی برای این اماکن باید فراهم شود و مجوزهای لازم به آن ها برای انتقال داده شود، سازمان آتش نشانی شهرداری شهریار و معاون خدمات شهری این شهرداری، بعد از حادثه پلاسکو طی نامه ای لیست اماکن پر خطر را به فرمانداری شهریار اعلام کرده است.

وی گفت: این شرکت گاز نیز یکی از اماکن پرخطری است که طی لیست به فرمانداری ارائه شده است، البته شرایط جابجایی یک کارخانه و یا شرکت گاز به این سادگی نیست، باید ملک جدید آماده شود، مجوز ساخت و جابجایی تجهیزات فراهم شود، این شرکت باید در شهرک های صنعتی مستقر شوند و این که اقدامی در جهت جابجایی از طریق این شرکت گاز صورت گرفته یا خیر را دقیقا نمی دانم.