شاهمیری به المپیک دعوت شد
شاهمیری به المپیک دعوت شد

شهریاریها :  فرهاد شاهمیری داور بین المللی شهریاری از سوی فدراسیون جهانی والیبال برای قضاوت در بازی های المپیک ۲۰۱۶ برزیل دعوت شد. فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) از فرهاد شاهمیری داور بین المللی ایران برای قضاوت در مسابقات والیبال المپیک ۲۰۱۶ برزیل دعوت کرده است. شاهمیری که سابقه قضاوت در مسابقات متعدد جهانی در رده […]

فرهاد شاهمیریشهریاریها :  فرهاد شاهمیری داور بین المللی شهریاری از سوی فدراسیون جهانی والیبال برای قضاوت در بازی های المپیک ۲۰۱۶ برزیل دعوت شد.

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) از فرهاد شاهمیری داور بین المللی ایران برای قضاوت در مسابقات والیبال المپیک ۲۰۱۶ برزیل دعوت کرده است.

شاهمیری که سابقه قضاوت در مسابقات متعدد جهانی در رده های سنی مختلف را در پرونده کاری خود دارد، در لیگ جهانی، مسابقات والیبال قهرمانی جهان، جام جهانی و.. قضاوت کرده است و در سال ۲۰۰۸ برای نخستین بار در المپیک پکن نیز قضاوت کرد.

این داور بین المللی ایران در مسابقات والیبال بازی های المپیک ۲۰۱۶ برزیل، دومین المپیک خود را تجربه خواهد کرد.

در مسابقات والیبال مردان المپیک ۲۰۱۶ برزیل ۱۲ تیم شرکت می کنند که تاکنون حضور هفت تیم شامل آمریکا، ایتالیا، آرژانتین، روسیه، کوبا، مصر و برزیل قطعی شده است. پنج سهمیه دیگر نیز در مسابقات خردادماه ژاپن مشخص می شود.

در مسابقات انتخابی ژاپن ۱۲ تیم حضور دارند که از هشتم خردادماه سال آینده در دو گروه هشت تیمی و چهار تیم به صورت جداگانه برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند.

در گروه هشت تیمی، استرالیا، ایران، چین، ژاپن (میزبان)، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه برای چهار سهمیه المپیک که به تیم های اول تا سوم و بهترین تیم آسیایی تعلق می گیرد، با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

در گروه چهار تیمی نیز تیم‌های مکزیک، شیلی، الجزایر و تونس برای یک سهمیه که قهرمان این رقابتها خواهد بود، به مصاف یکدیگر می روند.