شادابی و جوانی پوست با گل بنفشه
شادابی و جوانی پوست با گل بنفشه

شهریاریها : سلامت نیوز:یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه استفاده از گل‌های تازه و له شده گل بنفشه در حمام می‌تواند موجب شادابی و جوانی پوست شود، گفت: استفاده از این گیاه می‌تواند موجب بهبود جوش‌های صورت نیز شود. دکتر فاطمه ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه گیاه بنفشه دارای خاصیت‌های […]

13900720115746_PhotoAشهریاریها : سلامت نیوز:یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه استفاده از گل‌های تازه و له شده گل بنفشه در حمام می‌تواند موجب شادابی و جوانی پوست شود، گفت: استفاده از این گیاه می‌تواند موجب بهبود جوش‌های صورت نیز شود.

دکتر فاطمه ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه گیاه بنفشه دارای خاصیت‌های ضد قارچی، ضدالتهابی و ضدعفونی است، گفت: این گیاه به رنگ بنفش تیره است و دم کرده برگ‌های این گل به جای آسپرین نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

وی یادآورشد: استفاده از گل‌های تازه و له شده این گیاه در حمام می‌تواند موجب شادابی و جوانی پوست شود.

ملکی با اشاره به اینکه براساس تحقیقات، دم کرده برگ‌های این گیاه برای رفع ناراحتی لثه، زخم دهان و تسکین درد سرطان موثر است، تصریح کرد: استفاده از این گیاه می‌تواند موجب بهبود جوش‌های صورت نیز شود.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه گیاه بنفشه موجب بهبود سرماخوردگی می‌شود، خاطرنشان کرد: تصفیه کنندگی خون، درمان نقرس، سرماخوردگی، آسم و زخم معده از موارد استفاده گیاه بنفشه است و استفاده آن به صورت دم کرده نقش موثری را در درمان سرماخوردگی و گلو درد ایفا می‌کند.

ملکی در پایان با اشاره به اینکه گل بنفشه موجب کاهش قند خون و تب می‌شود، بیان کرد: استفاده از دم نوش گل بنفشه و گیاه بابونه می‌تواند موجب زیبایی، شادابی پوست و درمان جوش صورت شود، اما مشورت با پزشک درخصوص استفاده از هر نوع گیاه دارویی الزامی است.