سومین یادواره شهدای اقتدار در ملارد برگزار شد
سومین یادواره شهدای اقتدار در ملارد برگزار شد

شهریاریها : همزمان با سومین سالگرد حادثه انفجار در پادگان ملارد، یادواره شهدای اقتدار در این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز همزمان با سالگرد عروج ملکوتی شهید تهرانی مقدم و همرزمانش، سومین یادواره شهدای اقتدار در محل در اردوگاه فرهنگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج ملارد و با حضور خانواده معظم شهدا، امام […]

شهریاریها : همزمان با سومین سالگرد حادثه انفجار در پادگان ملارد، یادواره شهدای اقتدار در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز همزمان با سالگرد عروج ملکوتی شهید تهرانی مقدم و همرزمانش، سومین یادواره شهدای اقتدار در محل در اردوگاه فرهنگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج ملارد و با حضور خانواده معظم شهدا، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

سردار محمد زارع همرزم سردار سرلشکر شهید حسن تهرانی مقدم در این مراسم اظهار داشت: طی سالیانی که با شهید تهرانی مقدم همرزم و همکار بودم هر زمان که فشار کار زیاد بود و مشکلات متعددی پیش می آمد روحیه جهادی این شهید بزرگوار به دیگران انگیزه ادامه کار می داد، روحیه جهادی، ولایی و ولایت پذیری شهید تهرانی مقدم مثال زدنی بود.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: در زمانی که مردم مناطق مرزی از حملات موشکی عراق خسته شده بودند توسعه توان موشکی کشور به دستان پر توان شهید تهرانی مقدم سپرده شد و این شهید بزرگوار نیز با تلاش شبانه روزی خود اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد و جان خود را نیز در این مسیر پرافتخار فدا کرد.

وی با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم سرباز مخلص امام زمان(عج) و ولایت بود، گفت: نام شهید تهرانی مقدم با لقب “پدر موشکی ایران” گره خورده است اما در واقع این شهید بزرگوار مبدع “قدرت بازدارندگی ایران اسلامی” بود و امروز این توان بازدارندگی ایران است که بلای جان دشمنان شده و توان هر حرکتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را از آنان گرفته است.

همرزم شهید طهرانی مقدم خاطرنشان کرد: استارت توسعه قدرت موشکی ایران از سوی شهید تهرانی مقدم مصادف بود با زمانیکه در جریان حصر آبادان حتی در استفاده از یک قبضه خمپاره هم به لحاظ تامین و هم در نحوه استفاده آن با محدودیت مواجه بودیم، این شهید والامقام پس از سامان دهی به توپخانه سپاه به سراغ توسعه توان موشکی رفت و تمام تلاش خود را در راه تولید بومی این فناوری به کار گرفت.

وی افزود: این شهید به لحاظ علمی نیز جایگاهی رفیعی داشت و بارها اساتید دانشگاه‌های مطرح کشور از این شهید بزرگوار برای ارائه سمینار دعوت به عمل آورده بودند و مجموع این مولفه های شخصیتی بود که موجب شد رهبر معظم انقلاب از شهید تهرانی مقدم به عنوان دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا یاد کنند.

زارع تاکید کرد: برای ادامه راه شهید تهرانی مقدم باید مطیع امر ولایت بود چرا که ولایت پذیری این شهید بزرگوار بر همگان آشکار و عیان بود، راه شهید تهرانی مقدم و شهدای اقتدار موشکی تا زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ سردار شهید حسن تهرانی مقدم در تاریخ ۲۱ آبانماه سال ۹۰ بر اثر انفجار در پادگان نظامی تحقیقاتی شهید آیت الله مدرس سپاه پاسداران واقع در بیدگنه ملارد به همراه ۳۵ تن از همرزمانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

700533