سومین جشنواره فرهنگی ورزشی فجر در بهارستان آغاز شد
سومین جشنواره فرهنگی ورزشی فجر در بهارستان آغاز شد

شهریاریها : همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و شهرستانی، سومین جشنواره فرهنگی ورزشی فجر ۹۳ در بهارستان آغاز شد. به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه سومین جشنواره استانی فرهنگی ورزشی فجر ۹۳ بهارستان به همت اداره ورزش و جوانان با حضور باهنر نایب […]

782841شهریاریها : همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و شهرستانی، سومین جشنواره فرهنگی ورزشی فجر ۹۳ در بهارستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه سومین جشنواره استانی فرهنگی ورزشی فجر ۹۳ بهارستان به همت اداره ورزش و جوانان با حضور باهنر نایب رئیس مجلس، نکو نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس، نژاد فلاح مدیر کل ورزش و جوانان استان و صدها نفر از ورزشکاران و خانواده های آنان در سالن ۲۲ بهمن این شهرستان برگزارشد.

در این مراسم نایب رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: جوانان ورزشکار غیور ایران اسلامی امروز نیز همانند هشت سال دفاع مقدس  افتخارات بی نظیری در میادین ورزشی برای کشور به ارمغان  می آورند که جای بسی تقدیر دارد.

امروز پرچم ایران با غیرت ورزشکاران در قلل جهان به اهتزاز درمی آید

محمد رضا باهنر ادامه داد: همانطورکه جوانان ایران اسلامی در جریان هشت سال دفاع مقدس در برابر هجمه های سنگین  رژیم بعثی و همپیمانان آنان با عزت و شجاعت تمام ایستادگی کرده و حتی پس از جنگ یک وجب از خاک کشورمان بدست دشمن نیافتاد، امروز نیز جوانان ورزشکار ما با الگو گیری از فرهنگ ایثار و شهادت، نام ایران اسلامی را در مقاطع مختلف پر آوازه کرده اند.

این مسئول ضمن قدردانی از قهرمانان کشوری و بین المللی شهرستان بهارستان افزود: باید قدردان ورزشکارانی باشیم که با کمترین امکانات اما به عشق کشور با اقتدار تمام مدال قهرمانی را  کسب کردند و پرچم سه رنگ کشورمان را در آنسوی مرزها به اهتزار در آوردند.

وی حمایت جدی مسئولین از حوزه ورزش را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: مسئولین باید بدانند که دریافت  یک مدال قهرمانی تنها در همان مسابقه خلاصه نمی شود بلکه همان مدال رنگین در تاریخ  ورزش جهان به ثبت می رسد و سالیان سال نام بزرگ ایران می درخشد.

سرانه های ورزش در بهارستان ناچیز است

نایب رئیس مجلس همچنین با اشاره به سرانه های ناچیز ورزشی در شهرستانهای استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورزش  پیام آور شادی و نشاط در روح و جسم انسانها است، ای کاش قبل از احداث بیمارستان به توسعه سرانه های ورزشی بویژه احداث سالن های ورزشی و ورزشگاه های مدرن می پرداختیم تا کار به بیمارستانها نمی کشید.

این مسئول نگاه مجلسیان به توسعه سرانه ها ورزشی را در این مقطع رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه مجلس نیز  با در نظر گرفتن افتخارات خوب جوانان ورزشکار بودجه امسال ورزش و جوانان را افزایش داده و این خود می تواند در راستای اهتمام بخشی به امر ورزش و جوانان موثر واقع شود.

در ادامه نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس عنوان کرد: این جشنواره می تواند یادآور افتخار افرینی حسن رحیمی ها و دیگر قهرمانان ملی  کشورمان در میادین بین المللی باشد که  قلب  رهبری و ملت را خشنود کردند.

استعدادهای گمنام ورزشی باید شناسایی شوند

ابراهیم نکو ادامه داد: شهرستان بهارستان علاوه بر داشتن قهرمانان جهانی و ملی در رشته های مختلف،  قهرمان قهرمانانی دارد بنام” شهدا ” که نام هر کدام از آنها بر بلندی آسمان و تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی می درخشد و برای همیشه در دلها جاودانه هستند.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران امر ورزش که با برگزاری چنین جشنواره باشکوهی قابلیت و پتانسیل های ورزش منطقه را به تصور کشیدند گفت: برگزاری چنین جشنواره ای آنهم در ایام سی و ششمین سالروز پیروزی شکوهمند ایران اسلامی که خود یادآور  ایثار و شهادت فجر آفرینان است، می تواند فرصت مغتنمی باشد در راستای استعدادیابی جوانان ورزشکاری که هنوز گمنام مانده اند.

این مسئول نیز با اشاره به سرانه های ناچیز ورزشی بهارستان یادآور شد: این شهرستان متاسفانه از کمترین سرانه های عمومی بویژه  فضای ورزشی و فرهنگی برخوردار است که انتظار می رود مسئولان استانی نگاه ویژه ای به این امر داشته باشند.

همچنین ذبیح الله اردویی بیان کرد: این جشنواره با حمایت ویژه مدیر کل امور ورزش و جوانان استان تهران در تمام شهرستانهای استان همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار می شود که هدف اصلی آن دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در حوزه جوانان است.

بهارستان در حوزه قهرمان پروری حرفهای بسیاری برای گفتن دارد

رئیس ورزش و جوانان بهارستان برگزاری چنین جشنواره هایی را حرکتی ارزشمند و با نشاط در میان اقشار مختلف جامعه ورزشی دانست و تصریح کرد: سومین جشنواره فرهنگی ورزشی فجر علاوه بر استعدادیابی، تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان، ورزشکاران مدال آور، قهرمانان و خانواده معظم شهدا توانست شور و نشاط  بی نظیری  را بین ورزشکاران و جوانان ورزش دوست منطقه ایجاد کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالقوه بهارستان در حوزه ورزش افزود : به رغم سرانه های ناچیز  ورزشی و امکانات شهرستان در حوزه قهرمان پروری و نام آوران جهانی حرف های بسیاری برای گفتن دارد و همین استعدادهای ورزشی می تواند در آینده نه چندان دور در سطح ملی و حتی بین المللی برای کشور افتخار آفرین باشد.

در ادامه این مراسم صدها  نفر از ورزشکاران شهرستان در قالب هیئات ورزشی مختلف به اجرای رژه پرداخته و در ادامه از قهرمانان و مدال آوران کشوری و استانی تجلیل شد.