سفر استاندار به قدس/استاندار: خانه جوان و سینما راه اندازی شود
سفر استاندار به قدس/استاندار: خانه جوان و سینما راه اندازی شود

شهریاریها : محمدحسین مقیمی صبح دوشنبه پس از ورود به شهرستان قدس، در نشست مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان شرکت کرد. با توجه به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، سفر به قدس، یکی از آخرین سفرهای شهرستانی استاندار تهران خواهد بود. استاندار تهران پیش از این و در سفر به شهرستان تعدادی از شهرستان […]

شهریاریها : محمدحسین مقیمی صبح دوشنبه پس از ورود به شهرستان قدس، در نشست مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان شرکت کرد.

با توجه به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، سفر به قدس، یکی از آخرین سفرهای شهرستانی استاندار تهران خواهد بود.

استاندار تهران پیش از این و در سفر به شهرستان تعدادی از شهرستان های استان تهران، مشکلات اجتماعی و فرهنگی این شهرستان ها را مورد بررسی قرار داده بود.

فرماندار قدس، در حاشیه سفر استاندار تهران به این شهرستان به خبرنگار مهر گفت: استاندار تهران به منظور شرکت در کارگروه استانی اجتماعی و بانوان، شورای مبارزه با مواد مخدر، نشست فعالان اجتماعی و افتتاح یک طرح عمرانی به قدس سفر کرده است.

علی اصغر ناصربخت ادامه داد: جمعی از مدیران کل استانی و معاونان استاندار تهران، وی را در این سفر همراهی می کنند.

وی گفت: این سفر به منظور بررسی مشکلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان قدس و فراهم کردن زیرساخت ها برای پیشرفت فرهنگی این شهرستان انجام می شود.

احداث خانه جوان در دستور کار قرار بگیرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، در نشست مشترک  کارگروه اجتماعی و بانوان استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: سرانه ورزش شهرستان قدس تا پایان برنامه ششم توسعه باید به یک متر مربع برسد.

رضا گل محمدی از اختصاص یک هزار متر مربع زمین برای احداث خانه جوانان در شهر قدس خبر داد و گفت: کلنگ خانه جوان این شهرستان در سال جاری به زمین می خورد.

وی از فعالیت سمن های ورزشی در آینده ای نزدیک در استان تهران خبر داد و افزود: تحقق مجوز سمن های ورزشی شناسنامه دار استان تهران در حال پیگیری است.

استاندار تهران نیز در این نشست، فرماندار قدس را موظف به خریداری و تامین ١٠ هزار مترمربع زمین برای توسعه فضاهای ورزشی تا سال ١٣٩٩ کرد و گفت: در حال حاضر شهرستان قدس نیازمند ١٠ هکتار زمین ورزشی بوده و ارتقاء امکانات فرهنگی و توسعه برنامه فرهنگی این شهرستان یک ضرورت است.

سالن سینما، نگارخانه و تئاتر در قدس راه اندازی شود

محمدحسین مقیمی با اشاره به لزوم توسعه کمبودهای فرهنگی در برنامه ششم توسعه گفت: یکی از راه های تأمین امکانات از طریق اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده در دهیاری ها است.

وی گفت: در همه مسائل اجتماعی و رفتارهای هنجاری در جامعه موضوع فرهنگ سازی در میان است و از طریق مسئولیت های اداره فرهنگ و ارشاد این موضوع قابل تحقق است.

نماینده عالی دولت در استان تهران افزود: حل مشکلات فرهنگی نیازمند اقدام جهادی همه دستگاه ها است، چرا که دشمن در مسائل فرهنگی با تهاجم قوی تری از فشار اقتصادی وارد شده است.

وی با انتقاد از نبود سالن سینما، نگارخانه و سالن تئاتر و کمبود رسانه ها و روزنامه های مستقل و محلی در شهرستان قدس افزود: برای افزایش نشاط اجتماعی در شهرستان قدس باید توسعه فضاهای فرهنگی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد در دستور کار قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، استاندار تهران در دوران تصدی این سمت در ۳ دور به شهرستان های این استان سفر کرده و مشکلات برنامه ریزی و توسعه، اقتصادی و صنعتی و فرهنگی و اجتماعی این شهرستان ها را از نزدیک مورد بررسی قرار داده است.