سامانه تلفنی 131 راه اندازی می شود
سامانه تلفنی 131 راه اندازی می شود

قاسم عنایتی روز سه شنبه اظهار کرد: متاسفانه با توسعه ساخت و سازها بخصوص در مناطق خوش آب و هوا، عوامل سودجو اقدام به ویلاسازی های متعدد و تجاوز و تخریب اراضی کرده و می کنند. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب حفظ بستر تولید به عنوان یکی از ارکان مهم […]

81639916-6508298

قاسم عنایتی روز سه شنبه اظهار کرد: متاسفانه با توسعه ساخت و سازها بخصوص در مناطق خوش آب و هوا، عوامل سودجو اقدام به ویلاسازی های متعدد و تجاوز و تخریب اراضی کرده و می کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب حفظ بستر تولید به عنوان یکی از ارکان مهم تولید بخش کشاورزی کشور، افزود: در این راستا و همچنین اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات اجرای گشت های ویژه حفاظت از اراضی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است.

عنایتی تهران از راه اندازی سامانه تلفنی 131 به منظور دریافت اخبار و گزارشات مردمی در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی بیان کرد: طی هفته آینده 10 دستگاه خودروی جدید مجهز به سامانه موقعیت یاب جهانی (GPS) به ناوگان گشت خودرویی این نهاد اضافه خواهد شد و با همکاری عوامل نیروی انتظامی نسبت به رصد دائمی مناطق مختلف اقدام خواهد شد.

سرپرست امور اراضی استان تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون جلسات متعددی در این زمینه با حضور استاندار و معاونان استانداری، همچنین جلسات هفتگی شورای حفظ حقوق بیت المال استان با حضور معاون دادستان استان تهران برگزار شده است که در این جلسات پروژه های مهم تغییر کاربری استان رصد می شود.

وی با تقدیر از عملکرد شهرداران، بخشداران و دهیاران در کاهش مشکلات این عرصه در سنوات گذشته و حاکم شدن روحیه تعامل، همدلی و همزبانی، همگرایی و هم افزایی، تصریح کرد: تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز آسیب به سرمایه های کشور است که هزینه های زیادی در بر دارد و در این راستا سعی می شود تا با پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در همان مراحل اولیه نسبت به اعاده وضعیت اراضی اقدام شود.

عنایتی در ادامه خواستار همراهی هر چه بیشتر رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این راستا شد و اضافه کرد: متاسفانه در موارد بسیاری شاهدیم مردم بی اطلاع از مراحل اخذ پروانه ساخت و ساز به افراد سودجو و منفعت طلب مراجعه می کنند که چالش ها و مشکلات بعدی را به دنبال دارد.

وی همچنین از برگزاری سمیناری برای دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و توزیع بروشورهای آموزشی بین آنان در آینده ای نزدیک خبر داد تا اطلاع کافی از نحوه صدور پروانه و مجوز ساخت و ساز حاصل کرده و در اختیار سایر افراد قرار دهند.

سرپرست امور اراضی استان تهران در خاتمه بیشترین حجم تعرضات به اراضی کشاورزی و تغییر کاربری اراضی سطح استان را در شهرستان های دماوند، شمیرانات و شهریار برشمرد.