زیرساخت های فرهنگی قدس از شهرستان های دورافتاده نیز کمتر است
زیرساخت های فرهنگی قدس از شهرستان های دورافتاده نیز کمتر است

شهریاریها :فرماندار قدس گفت: زیرساخت های فرهنگی این شهرستان که در یک قدمی پایتخت قرار دارد از شهرستان های دورافتاده نیز کمتر است.  به گزارش خبرنگار مهر، محمد فردی در نشست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان که صبح یکشنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با ساعت ها صحبت راجع به اهمیت […]

ملاردشهریاریها :فرماندار قدس گفت: زیرساخت های فرهنگی این شهرستان که در یک قدمی پایتخت قرار دارد از شهرستان های دورافتاده نیز کمتر است.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد فردی در نشست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان که صبح یکشنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با ساعت ها صحبت راجع به اهمیت و نقش و جایگاه کتاب باز هم حق مطلب نسبت به کتابخوانی ادا نمی شود بلکه باید به کتاب و کتابخوانی بها داده شود و این فرهنگ در جامعه رسوخ کند.

وی افزود: کسی که داناست همه چیز را می داند و ریشه دانایی نیز کتابخوانی است، امروز هر کشوری در دنیا که اطلاعات بروز داشته باشد و دانایی اش نسبت به امور بیشتر باشد، پرقدرت تر است.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان قدس تنها سه کتابخانه زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی فعالیت می کند و سه کتابخانه دیگر زیر نظر شهرداری هستند، از این رو برای هر 110 هزار نفر در این شهرستان یک کتابخانه وجود دارد که نسبت به استانداردها بسیار کمتر است.

وی تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده کتابخانه های شهرستان قدس هشت هزار و 300 عضو دارند که تنها دو درصد از جمعیت این شهرستان را شامل می شود در حالی که باید استاندارد اعضای کتابخانه 30 درصد جمعیت باشد.

فردی تاکید کرد: البته دلایل عمده این استقبال کم از کتاب و کتابخوانی به ضعف زیرساختها برمی گردد، مسئولان باید با همکاری یکدیگر مشکلات را حل کنند، طبق قانون شهرداری موظف است که نیم درصد از درآمد خود را به نهاد کتابخانه ها اختصاص دهد همچنین وظیفه دیگر خود مبنی بر فرهنگ سازی را نیز به نحو احسن انجام دهد.

وی بر شناسایی خیران به منظور احداث کتابخانه عمومی در شهر تاکید کرد و یادآور شد: برنامه ریزی و ایجاد بستر مناسب برای برپایی نمایشگاه های فصلی کتاب در شهرستان نیز ضروری است که در این زمینه باید با نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی هماهنگی و تعامل لازم صورت گیرد.

این مسئول بر بررسی توانمندی های موجود در راستای توسعه کتابخوانی در شهرستان تاکید کرد و گفت: باید درا ین زمینه ظرفیت آموزشهای عمومی و قرآنی در شهرستان سنجیده شود.