ریزش معدن شن و ماسه در قدس
ریزش معدن شن و ماسه در قدس

شهریاریها : برداشت بی رویه از معدن اینبار موجب بروز حادثه در شهرستان قدس شد، این در حالی است که با گذشت بیش از 60 ساعت از وقوع حادثه تلاش گروه امداد برای خارج کردن کارگر مدفون شده در زیر آوار همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرنگار مهر، برداشت‌های بی رویه از معدن نوین رضی […]

59712_244شهریاریها : برداشت بی رویه از معدن اینبار موجب بروز حادثه در شهرستان قدس شد، این در حالی است که با گذشت بیش از 60 ساعت از وقوع حادثه تلاش گروه امداد برای خارج کردن کارگر مدفون شده در زیر آوار همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، برداشت‌های بی رویه از معدن نوین رضی آباد در شهرستان قدس حادثه آفرید و موجب ریزش آوار شد، البته تاکنون اطلاعات دقیقی از تعداد مجروحان و کشته شدگان حادثه از سوی مسئولین اعلام نشده است.

بنابر شواهد موجود یکی از کارگران که با بیل مکانیکی مشغول کار در این معدن بود، به علت رانش و ریزش زمین در زیر آوار مدفون شد و با گذشت بیش از 60 ساعت از زمان قوع حادثه، عملیات امداد و نجات برای خارج کردن این فرد همچنان ادامه داد.

در این رابطه یکی از کارگران معدن مدکور عنوان کرد: این کارگر چند شب پیش از وقوع حادثه از ناامن بودن محل کارش خبر داده بود و می گفت در منطقه‌ای که کار می‌کنم هر لحظه امکان ریزش آوار وجود دارد اما ما را مجبور به ادامه کار کردند.

یکی دیگر از کارگران گفت: چندین بار در رابطه با احتمال ریزش آوار در این معدن به مسئولان تذکر داده بودیم اما آنها گفتند که ما مهندسیم و تشخیص ما این است که دوام می آورد.

وی ادامه داد: درمنطقه ریزش آوار، سد پساب کارخانه ماسه وجود داشت که شامل گل و لای بود، زمانی که کنار آن را خالی کردند و ارتفاع دیوار پایین آمد، چون دیوار ضعیف بود و تحمل گل و لای در این حجم را نداشت موجب ریزش آوار شد.

همچنین فرماندار قدس در تشریح چگونگی وقوع حادثه اظهار داشت: یکی از کارگران معدن مذکور که مشوغل کار با بیل مکانیکی بود به علت رانش و ریزش زمین، در دل خاک مدفون شد.

محمد فردی در رابطه با علت طولانی شدن عملیات امداد و نجات افزود: حجم لجن و گل و لای در این محدوده بسیار زیاد و بیش از پنج هزار متر مکعب است که این مساله عملیات امداد و نجات را زمانبر کرده است، البته این عملیات همچنان ادامه دارد و راهکارهای فنی توسط کارشناسان ارائه شده که در حال اجرا است.

این مسئول بیان کرد: امدادگران در حال ایجاد حوضچه جدیدی هستند تا بتوان با انتقال لجنها به این حوضچه، به کارگر مدفون شده و بیل مکانیکی دسترسی پیدا کرد.

اخبار تکمیلی در زمینه تعداد مجروحان حادثه و نتیجه عملیات امداد و نجات به محض اعلام مسئولین منتشر خواهد شد.